|
|
|
|---|---|
|
Hej vänner! Är det någon som vet om detta var standard oavsett import eller inte? Mvh Nipply | |
Buspelle |
Alltid standard. |
|
Det gick fort!! Pratade med en handlare i Tyskland och han påstod att den han hade en -99 inte var utrustad med detta?? Min första tanke var att det inte var standard i Tyskland? Är din svensk såld eller import? Detta med vanus problem, känner du till något om detta och vilken modell som var särskillt utsatt? Många frågor jag vet... Mvh Nipply |
|
Buspelle |
Har aldrig hört talas om en M5 E39 utan infällbara speglar och enligt de broschyrer jag har; svenska och tyska, så är det alltid standard, men möjligen kan det ju hända att de allra första exemplaren -99 var annorlunda utrustade. Min bil är svensksåld och har de infällbara speglarna. Vanosproblemen och hög oljeförbrukning åtgärdades fr o m mitten av -00. Visst oljud från vanos kan dock förekomma även på senare modeller. Enligt all expertis är dock oljudet från vanosen, som brukar beskrivas som ett dieseltickande på tomgång, ofarligt och mest en skönhetsfläck. Det finns flera trådar i ämnet vanos på detta forum. Generellt kan man väl säga att man som vanligt kanske ska undvika första årgången av en modell....d v s -99. |
|
Buspelle!! Varför ska man undvika 99 orna? Det enda som inte är riktigt 100 är just vanosen o den lite högre oljeförbrukningen. Vanosarna är åtgärdade på de flesta bilarna från 99e. F:ö så e det ingen större skildnad på 00 orna mot 99 orna.. M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
Buspelle |
Anders W: Jag sa ".....kanske undvika....", och en M5a från -99 är ju självklart inte känslig i den meningen att det är en helt ny modell. Däremot slipper man normalt problem med vanosen och den högre oljeförbrukningen som inte är åtgärdad på 99or och tidiga 00or mer än i undantagsfall. Härtill kommer att det finns en del andra småsaker som inte var riktigt bra från början; t ex titaninredningen som flagnade, fälgarna som fick genomträngning av svart grundfärg, de självavbländae backspegelglasen som blev vitmjöliga..... |
| det e orginal på m5 e39...sv.såld o import..standard... | |
|
Stort tack alla lyckliga BMW ägare! Ett av de bättre forum jag besökt! :-) Sista frågan: Om jag nu köper en -99 och FÅR problem med vanosen, är detta ett garantiåtagande från BMW eller står man för fiolerna själv då? Quanto costo? Nipply |
|
Buspelle |
Om du får problem med vanosen är detta inte självklart ett garanti- eller goodwillåtagande men BMW har hitills haft en generös syn på att åtgärda problemen. Man kan nog ändå anta att efterhand som bilarna blir äldre så minskar också chansen att få problem åtgärdade på garantin/goodwill. Försök kolla upp att vanosen är åtgärdad. Denna operation är nog i de flesta fall gjord på auktoriserade verkstäder och borde finnas registrerad. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kolla dessa fjärrstyrda M5speglar.(avi) Länk ///MVH Hasso Länk |
|
hasso: inte visste jag at du hade sådan funktion på din bil eller är det kanske inte din:)) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Njet inte min men shoopkeepers, nått han totat ihop själv, lade in filmen i dagboken enbart för kittla vissa kitchnerver i 08 området. för övrigt första gången jag testade filmfunktionen på digikameran fast jag haft den i 1½ år.:)) ///MVH Hasso Länk |
|
hasso: Kan man få den kills mail adress??? Det var ju skit coolt. Jag skullle kunna tänka mig att ha det så med =) ___ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.