AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.067

är det lurit att handla bil i hamburg?

bm
47
bmw m3gt-95
bmw m3gt-95
Tänkte ta en snabbsväng till hamburg o köpa nån billig vinterbil är det mycket oseriösa handlare i hamburg? kanske ska man åka längre ner? men eftersom jag bara ska köpa en billig bil så tänkte jag prova hamburg.Nån som vet nån bra firma som kan engelska som säljer billiga bilar typ5-10000kr.

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Tror knappast att du tjänar på en sådan affär, eftersom det kostar ungefär lika mycket till att få bilen klar i Sverige.

Tyska vimpelhandlare är väl varken bättre eller sämre än svenska, gissar jag.

Läs mer i importguiden.

My Bimmer is my mistress
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Att handla bil i Hamburg är inte sämre än att handla bil någon annan stans. Men du ska se upp med VAR du handlar bilen. Om man kör av Autobahn till Hamburg Zentrum och fortsätter in i staden förbi Burger King, MacDonalds och Autowäsche så ser du strax efter på vänster sida en massa smågator. Där pågår det full bilskruvning och "renovering". Massa araber som slussar ut bilarna till bilhandlare med vimplar och stora exportskyltar. Se upp för dessa då du troligtvis blir lurad hur du än gör. Köp en bil hos en auktoriserad bilhandlare men det är inte billigare än här i Sverige, men utbudet är klart större.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.