|
|
|
|---|---|
|
Kära BMW-vänner! För några månader sedan gick centrallåset sönder på min BMW 320i -90. Jag lämnade in den och efter ett par veckor var det fixat. Problemet återkom dock efter ett litet tag, så jag reklamerade felet. Efter ytterligare flera veckor fick jag tillbaka bilen med fungerande centrallås men med två nya fel, nämligen: 1) Batteriet drar ur när bilen står parkerad (läckström c:a 1A). Jag måste alltså koppla loss ena batteripolen när jag parkerar för att kunna starta bilen nästa morgon. 2) Kupéfläkten går även när tändningen är avslagen, man måste alltså slå av den manuellt med reglaget. I övrigt fungerar fläkten normalt i alla fyra lägena (OBS! Ingen AC). Jag klagade min nöd inför verkstaden som efter lång betänketid kom fram till att båda felen beror på fläktmotståndet. De har dock inte lyckats få tag på ett nytt eller ta reda på var det gamla sitter. Därför vänder jag mig nu till alla kunniga människor här på forumet. Vad jag vill veta är alltså: Var sitter fläktmotståndet på min BMW (E30)? Hur byter man det? Var får man tag på ett nytt? Bonusfråga: Kan verkligen ett fel på fläktmotståndet göra att batteriet drar ur? Tacksam för svar. When in doubt - cut it out! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.