|
|
|
|---|---|
Fredrik Wennerholm |
Hej! Mitt vänsta blinkersglas har ngn form av skada, lite brunt i kanten, inte alls fint. Bilen jag pratar om är en e 36 coupé. Undrar om det bara är att dra ut glaset och sätta dit det nya, eller? OBS! har elspeglar. Mvh Fredrik |
|
sitter blikersglaset i spegeln lr varför skriver du att du har elspeglar? menar du framblinkersglaset så ha du ett "clips" som sitter på glaset o så en "motpol" i hållaren i motorummet. öppna huven, lys lite så kommer du se den lille "tappen" som håller glaset i inskjutet läge. spärra upp den me en mejsel samtidigt som du drar glaset ut. inte så svårt men d tog ett tag innan ja fattade att d va en tapp=) lycka till! M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
Antar att du menar spegelglas? Glaset sitter i 4 snäpp-fästen så för att demontera det gamla glaset kan du köra det max neråt och sen bända med nånting brett i överkant. Sen centrerar du hållaren igen och pressar dit det nya glaset med handflatan, när du hört 4 click är det klart.. Så gjorde jag iallafall När du har det nya glaset i handen ser du hur det fungerar.. tror att dom bruna missfärgningarna beror på att speglarna är känsliga mot starka rengöringsmedel... |
|
Fredrik Wennerholm |
Hej! Menar backspegel. Förstod hur du menade Daniel. Tack! Mvh Fredrik |
|
Ang. bruna glas. Är det inte så att spegelglaset helt enkelt rostar från baksidan? Har sett detta på flera bilar, inklusive min egen, och det är alltid i underkant, där vattnet dröjer sig kvar efter en tvätt, regn, fukt osv... Trots allt består även speglar av en sorts metall bakom glaset som ger den reflekterande ytan. Iofs kanske jag är ute och cyklar, men det är misstänkt likt... // Björn |
|
Fredrik Wennerholm |
Hej! Det ser ut att vara samma problem som har uppstått med min. Ska nog byta till M3-speglar inom en snar framtid! Mvh Fredrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.