|
|
|
|---|---|
|
Jag har min bil inne på oljeservice just nu och bad dem kolla stötdämpare och fjädrar eftersom jag fått ett gnisslande missljud från först högersidan, men även nu från vänster. Gnisslet uppkommer vid belastning tex tvära svängar.. Jag trodde bergis att stötarna var slut, men enligt verkstaden är de helt bra. Vad kan det vara om inte stötarna? Tycker även att bilen är "svajig" i bakvagnen. Skall tilläggas att silentblocken är bytta nyligen så de är det inte. Tacksam för all hjälp!! Mvh SD | |
|
Är också nyfiken på svar om de symptom du nämner. Gnisslar det när du kör upp på trottoarkanter osv också eller endast när du svänger? |
|
|
Kör väl inte upp på trottoarkanter så värst ofta, men däremot så låter det vid hastighetshinder och liknande gupp.. Jag tyckte att det var klassiska symptom på taskiga stötar, men bilfirman idiotförklarade mig.. Mvh SD |
|
J.B |
Kan ju säga hur det var för mig ,,ungefär samma symtom , ett gnisslande från ena sidan bak , om någon satt bak o klev ur bilen så gnisslade det till ,,samma om man körde i ett litet gupp ,,om man , jag smörjde mad 5-56 , teflon olja , vanlig olja i varenda bussning jag hittade i bakvagnen ,,men icke ,,samma jäkla irriterande gnissel,,,då lämnade jag in den på BMW Verkstad ,,dom bytte två bussningar i bakvagnen o det var tyst igen ,,2200 kr gick bytet på.. Bilen hadde gått 12 500 mil då,,lite klent kan jag tycka ,,men det lät som det var ett rätt vanligt slitage ,,bussningen ser inte speciellt sliten ut , men börjar gneka o är väll lite sliten sa dom !. Kan vara samma fel som du beskriver ???..en tanke bara . J.B |
| På min 540 var det en bussning till avgassystemet som lossnat. Gnisslar som om stötdämparna var slut. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.