|
|
|
|---|---|
|
Det pratas mycket om mobiltelefoner och att köra bil samtidigt. Försöker prata i telefonen så lite som möjligt när jag kör bil. Men om det är så farligt att prata i telefon och samtidigt köra bil. Hur ställer man sig då med små barn i framsätet? Är inte det ännu farligare. Ser ofta folk med små barn som skriker och vill ha uppmärksamhet från föraren. Det borde vara lika farligt om inte farligare än att pratar i mobiltelefonen. Ska vi förbjuda små barn också då? Rätt ska vara rätt, men så är jag ju också barnlös, hur löser jag säkerheten på bästa sätt när jag bli pappa? Ni som har barn kanske kan berätta om det är farligt med små barn i framsätet? Tar dem små liven mycket uppmärksamhet? Blir ni sämre bilförare? Debatten är igång! Mvh Kristian | |
|
Alf_VON_Sil: Varför inte skaffa en piga/chafför som fixar allt det där? |
|
|
Starre: HAHAHHA Vill du bli min piga? Sedan kan du få åka runt i min feta 320 skåp 89:a. Jag kan klistra på ett M -märke bak om det känns snabbare. :) |
|
|
Alf_VON_Sil: Länk 320 känns inte så roligt:)) Ps.Lycka till sorry kunde inte låta bli |
|
|
Silaffe, det är absolut livsfarligt med små barn i bilen. Speciellt när kvinnan kör och den totala modersinstinkten slår till på högvarv, då finns inte bilkörning på deras världskarta. Kom på mig själv vid några tillfällen, att jag var helt offside på körningen bara för att lilleman krävde omedelbar uppmärksamhet. Vet faktiskt inte hur man löser problemet men en stor fördel är nog att man är medveten om det. Vad som väger upp till viss mån är att du utvecklar en simultankapacitet du tidigare inte ägt, då du blir förälder. En ung och yppig piga borde vara var mans rättighet. Kanske en lösning i denna arbetslöshetens tidevarv:) Tjipp Länk |
|
| Har själv bara kört med barn i baksätet och jag tyckte tog nog med uppmärksamhet. Ett barn i framsätet vågar jag knappt ens tänka på. Tur man inte har något ättelägg än så länge, får först jobba på det där med simultankapacitet antagligen. | |
|
Att ha en automat växlad bil under lättar en hel del. Ibland räcker det att man lägger handen på den lille så hon får känna på en så lugnar hon ner sig ganska fort. Oftast somnar hon i bilen efter ett par sekunder så hittills (hon är åtta månader)har det inte varit några större problem. Mvh Abbe Länk |
|
| Det jag märkte när dottern var såpass liten var att visst stjäl de uppmärksamhet, men jag ansåg mig bättre på att koppla bort hennes behov och fokusera på bilkörningen än min fru, hon var helt hopplös, jag vågade knappt släppa iväg henne. Hon vinglade, missade bilar vid korsningar m.m. Ett under att båda är i livet idag... | |
|
Hubbe325. Håller med till 100 % Länk |
|
|
Man bli lite skrämd verkar som det tar en hel del uppmärksamhet. Summa: Verkar vara en god investering att skaffa en automat och alltid försöka åka tillsammans med lillens mamma. Sedan om möjligt skaffa en "Piga" hur är det med "aupair" här i sverige igentligen? Våra ungdomar tycker ju om att åka bort och passa barn. Undra om det finns någon i nått annat land som vill komma hit och passa vårat land? |
|
|
jag har allt , två småbarn o mobil... barnen behöver man inte trösta i trafiken det är bara att stanna om ngt händer. Detta har inte varidt ngt bekymmer under mina 8,5 år som förälder.. Ringer det mycket i mobile så bör man givetsvis ha automat. Varför inte alla har handsfree det är för mig en gåta. Jag har sett dessa stollar som skall växla prata svänga i en rondell dessutom kanske röker.... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.