|
|
|
|---|---|
|
När jag kört med fönstret uppe har jag märkt att det ofta kommer ett rätt hårt rasslande ljud när jag ger gas/släpper gas på låga varv. Det tycks inte vara någon större skillnad ifall jag har växel i eller inte, även om det oftast uppstår med 1ans växel i. Det är fullt möjligt att rasslet finns där också på högre varv men jag kan inte höra det då pga allt annat ljud. Är det någon här som har några gissningar angående källan till det här ljudet ? Bilen går helt bra men ljudet är faktiskt rätt högt, tror själv att jag skulle svänga på huvudet ifall någon bil skulle köra förbi och låta sådär. | |
|
Kanske är en värmeplåt som spökar. Sitter ju en runt om katalysatorn som skruvarna kan rösta sönder på. OO=00=OO |
|
dunstan |
Har du hissat upp bilen och kollat värmeplåtarna? Kolla även katten etc när du har den uppe. Vore kul att höra vad det var! |
|
Kolla hela avgassystemet, Jag ska hålla tummarna för din skull att det inte är ett mekaniskt problem. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
dunstan |
Danne523: Har du hittat felet? |
| Har inte haft möjlighet att hissa upp bilen... Kan nu dock precisera problemet lite grann, ljudet hörs mest i brantare uppförsbackar typ garagerampar. Låter nog som något löst, skall kolla värmeplåtarna. | |
|
dunstan: det var inte jag som hade fel på bilen?! OO=00=OO |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.