|
|
|
|---|---|
|
Har ett kn insatsfilter nu. FUNDERAR på att slänga dit ett helt öppet..Vilket luftfilter ger mest effekt och låter grymmast? Hur många hk kan det ge + kattersättningsrör från khöler??? MVH: Henrik ///M3 | |
| Inga alls. | |
|
Jaså? Har läst och hört att kattersättningsrör gör runt 15 hk och filter 2-5 hk...så det borde väl ge 10 hk i allafall. Blev tydligen bättre gasrespons på lägre varv-. Vad tror du om de? ///M3 |
|
|
Jo jag har också läst en massa om häster hit och dit, katersättare möjligtvis men att ett filter ska göra så mycket skillnad det vet jag inte, hade öppet på min när jag köpte den, det va ett K&N och det gjorde bara att bilen gick ryckigt då för mycket fett hamnade i motorn (filtrerna är insmorda med olja då det är stora hål i dem så att smutset fortfarande fastnar, men reultatet blir då istället att fett sugs in i motorn). Tog bort och ersatte med ett helt vanligt och jag märker f-n ingen skillnad...och min bil är i fint skick motormässigt....men det är nog lite olika på bil till bil...den svarar lite rappare kanske men jag tror inte det gör nån större skillnad 0-100 iaf... |
|
|
Ett filter ger ingen effektökning, bara ett otroligt mycket skönare ljud.. + mycket skitigare insugsluft... Är väl kanske markant om man är noga som tusan och gör rent + oljar in filtret ofta. Men skitigare är luften som går in i bilen iallfall.... Jag rekommenderar BMW F1 power.... den modellen som är dubbelkonad. Ett väldigt schysst filter. Ihop med katersättare och annat avgas så lär du grymmt skönt ljud ur din bil. Dock inte så måna hk mer... möjligvis ger katers'ttare osv lite..... men räkna intemed mer än 5hk... --- Mvh. Robban Johansson |
|
|
Nej, att filter inte ger några hk de trodde ja inte heller. Ljudet blir lite skönare men jag gillar inte insugsljud. Det är bättre med ett större system anser jag. Om man vill ha ljud menar jag. Mean Machine:: Såg att du har ett grönt sånt filter. Är det stor skillnad på insugsljudet eller? Det borde det ju vara med den stora filtret. Föresten, du bor ju också i lidköping, har själv flyttat dit nu men har inte sett dig. Vet du hur många M3:or det finns i stan? Vet din, min, en gul 3.0:a, en svart cab, och en fet röd. Vet ej om dom sista är från stan men. Jaja, vi syns väl. Henrik ///M3 |
|
|
Skulle rekommendera eisenmann avgassystem kolla deras hemsida de har "provlyssningar" (svensk återförsäljare dvs, som jag inte kommer ihåg adressen på) men sök inlägg på eisenmann hära så hittar du adressen d va någon här som skrev den... Good luck |
|
|
M3_Lover: Har inget grönt sånt filter, mitt är rött... är väl alla BMC filter..?? Dom M3:or som går i Lidköping är följande: Min silvriga Din Gula Karlssons Gula En silvrig cab Andreas svarta cab är ifrån götene. Tror inte den röda är ifrån Lidköping, har bara sett den 1 gång. DU kommer väl se mig strögandes istan igen om ca 3veckor... Ha de --- Mvh. Robban Johansson |
|
|
Fråga denna killen: Länk Han verkar ju veta hur man ska göra...;) |
|
|
Vill en ev. köpare av bilen i annonsen hårddra så måste säljaren visa belägg för de effektuppgifter som skrivits i annonsen. Man kan inte, som många tror, skriva vad som helst för att sälja bilen, det där kallar jag bedrägeri och det finns nog ett par till fina ord för det han uttryckt i annonsen. Suck :(( //Stephan _____ Länk |
|
| Kanske skulle införa en moderator för annonserna oxå... | |
|
Mean machine:: Okej, de kanske de e ja. Ja, jag vet att andreas svarta M3 cab e i götene. Känner hans bror lite(han med 850 R´en) Jag menade en annan svart, jag såg den härom dagen också. Han som kör är runt 50 skulle jag tro. Okej. Snacka med en kompis Michael Johnson jobbar på arla bägge två, han sa att du hade kört sönde M3:an? Vad är det för fel då?? MVH: henrik ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.