|
|
|
|---|---|
|
Kom tillbaks efter semestern och märker att bilen har börjat rostat!! Rosten är på båda sidorna på bakluckan. Är det svårt att fixa själv? Om jag vänder mig till proffs (troligtvis), några tips i Sthmls området? (ja, jag har sökt men har inte fått svar på det jag vill) mvh doffe | |
|
Hej! Har du en E36 så har den blivit drabbad av en av dom vanligaste sjukdommarna och det är bara gå på de med en gång för när rosten väl har kjommit så vill den bara vidare. Så är du osäker så lämna bort den för o få ett bra resultat!! Tyvärr så kan jag inte ge dej något bra tips om någon lackerare i Sthlm men sök på!! Lycka till Ska prova alla bilmärken innan jag dör!! Förutom OPEL |
|
|
Ok, tack Har någon nåt tips på bra rostfixare i sthlmsområdet? Vill få det bra gjort.... mvh doffe |
|
|
Tja, finns det någon billig i Sundsvall som "älskar" att fixa rost, tipsa gärna mig :) Själv tycker jag inte det verkar sådär jättekul, hehe.. Tips på fungerande rostskydd utan på lack vore inte helt fel heller! Tänker mest på bagagerum osv.. // Björn Eriksson |
|
Kowalski |
En av anledningarna till varför just bakluckan rostar beror på att dämparna till luckan (sitter som skruvar på luckans kant) är för hårt åtdragna vilket leder till att luckan nöter mot bakpartiet varje gång den stängs. Se till att justera dessa dämpare efter reparationen och kolla så det inte är några märken på "hyllan" under bakluckan. Skruva inte loss dämparna för mycket för då blir luckan svår att stänga. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.