|
|
|
|---|---|
|
Hej! Inhandlade för ett par dagar sedan en 7'a från -89. Bilen är mycker fin för att vara så gammal som den är så jag är super nöjd, gôtt att få köra stor bil igen. Har dock lite frågor som nägon kanske vet svaret på: 1. Det plingar till varje gång man sätter i nyckeln och vrider om men det saknas text under mätarna, skall det inte komma någon text med samma, hela instrumenteringen är lite seg med att komma igång tycker jag men annars så funkar allt ok, den varnar för öppen dörr osv. 2. Jag har sett någon gång att det står typ "sensor oil" i displayen och jag undrar vad det är, olja finns det i motorn, kanske det bara är glapp i kontakten !?! 3. obalans vid typ 90 Km/h i varierande storlek, ibland mycket i bland mindre vid just 90, borde det inte vara lika mycket om det är däcken som skall balanseras eller... 4. Är Shell Helix plus en bra olja för min bil, såg att det var bra pris på den på mekonomen? Mvh Thomas | |
| Obalans kan vara slitna knutkors i kardan eller den här gummiupphängningen....det va så på min f.d 735 iallafall,men det kan ju bero på mkt annat.... | |
|
1. Instrumenteringen är ett vanligt fel på E32/E34, jag har exakt samma fel på min nyinköpta 750-89. Läs detta: Länk Länk Erik ___________________________________________ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack så mycket för hjälpen skall prova med instrumenteringen enl. anvisningarna. Thomas.. |
|
|
Kul att du köpte en 7-ser igen. Vad tycker du om 3,5 l sexan mot 3 l åttan ang effekt och vrid kontra gång egenskaper m,m. Du kan nog lugnt köpa Shell helix till din M30 motor tror jag. Själv så har jag nu Mobile 1 helsyntet 0-40w till min M60 motor då den är en känsligare (nyare) konstruktion. |
|
|
Hej Husse! Har ju ångrat att jag sålde min pärla till dig mer än en gång så det fick bli en igen, dock lite äldre och inte lika fin som din. Har inte hunnit köra några längre sträckor ännu men det är ju inga aha upplevelse skillnader mellan 3.5 sexan och 3.0 åttan. Thomas |
|
|
Ja jag är ju helnöjd, men sörj inte fd bilen för mycket om du lägger 50-60 tusen kr på en E32 så tror jag nog att du kan hitta en lika fin bil igen efter lite letande. Jag skulle tro att 3.5 sexan med fyrsteg har ett litet övertag vridmoment mässigt (på låga varv) så att det blir lite mindre med nerväxlingar från automaten under lugn (90-110) landsvägskörning i småbackig terräng ?. Ökar jag farten till det olagliga regionerna så blir min bil ok pga hög utväxling samt vridmoments puckeln högre upp i varv. Ha det så bra med 735 mkt bil för pengarna det med eller hur ?. |
|
|
Mer bil för den pengen går inta att få men det kostar att hålla dem vid liv! Husse: Ett tips är ju att lägga i vinter läget så växlar den ju inte så mycket. Den drar liksom längre på växlarna innan den växlar ned vid mot lut, jag körde ofta på det läget vid landsvägs körning. Thomas |
|
| Ok tack för tipset Molte. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.