AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.814

Demontering avgas E36

Sida 2 av 2
Visa användare
53
Pshyx
320i -93
hahah!! Har du någon gång hört talas om humor? Jag har humor iaf och jag tyckte att de va lite kul.
De va ju inte så direkt att jag kritiserade ide angående packboxarna.. Jaja vissa är ju känsligare än andra!! Håll humöret uppe : )
Tja igen..

Kollade lite med BMW iaf. Nog för att det är en tunn packning av metall, men ändå..

Det är alltså en packning mellan "motorn" och grenröret, vilken består av en tunn metallskiva som sitter ihop "två och två", alltså det behövs tre packningar för sammanlagt 6 rör. Kostar iaf 48 kr st orginal på BMW, så varför man inte skulle testa att byta den kan jag inte se.. Själva fan att jag varken har pallbockar, lyft, "riktig" domkraft eller något annat att ställa upp bilen på..

Jaja, löning på måndag, får väl se vad det finns för ställ på kära Biltema då.. :) Stål som stål, right..? ;)

På tal om att plocka system förresten. Har läst någonstans att de så kallade "pinbultarna" är en detalj som gärna går av. Stämmer detta, och hur gör man i så fall för att få dom att hålla ihop? Mangla rostlösning och 5-56 innan man börjar vrida dom? Antar att det är dom som håller grenröret fixerat dels på sin plats och dels mot övriga delar.

// Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.