|
|
|
|---|---|
| Hejsan,ska köpa en ny bil nästa år (begagnad),men har några funderingar jag vet att jag älskar bmw väldigt mycket alla bilar jag ägde va nästan bmw,men jag tror att jag är förälskad i porchen också så vad ska jag satsa på några tips PS.om det blir porchen blir det säkert nån e30 på sidan :) | |
| Köp gt3an | |
| är ju inga dåliga bilar någon av dom,men porschen är ju steget vassare men på samma gång något dyare på princip alla punkter. | |
D-diddy |
fast vi som äger bmw vet ju att andrahandsvärdet inte är vad vi önskar att det vore, Porschen är mycket bättre andrahandsvärde den dagen du ska sälja. jag skulle lätt välja porschen om jag hade råd att välja mellan dessa 2. David |
|
Ahmo: Sånt här kallas "lyxproblem". Skulle helt klart välja Porschen även om man som många andra här inne älskar BMW. Men väghållningen och känslan i en Porsche är extrem. Men varför inte köpa GT2:an den är ju grymmare. Rastar ju GT3:an lätt och ser bra mycket grymmare ut. Skilljer ju inte SÅ mycket i pris heller ;-). Lycka till med dit köp Mvh Jimmy Min pärla::::Länk |
|
|
Ahmo: Skall du köra med bilen mycket i vardagen, så rekommenderar jag M3. Skall den bara vara en hobby bil så blir det ju helt klart GT3.an =) Vad du änn väljer kommer du ha det roligt, men M3:an är mer praktisk och GT3:an en renodlad racebil. ///Egget Länk |
|
|
Är det nåt att fundera på? (GT3 såklart) Men har du har pengar över till en GT3 så är det kanske en CSL du ska fundera på? :) |
|
| nu siktar du lite högt där med csl,det får bli max 650000kr då blir det ingen csl även om den skulle absolut inte skada :) | |
|
Du får väl ingen 996 GT3 för 650k???? Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
| Jo du kanske får en GT3:a av "förra modellen" som tillverkades under 2000. Inte den "nya" 996 GT3 som kostar 996.000 i baspris. | |
|
nofx16: Jo det får han faktiskt... En liten snabb titt på Porsche.se så hittar man en GT3 för 69 500 (snabbt översatt till 625k). Men då måste han ta in den ifrån Tyskland. Här i sverige så var den billigaste 725k! =D Hoppas denna länk funkar: Länk Ruskigt fint stickande Gul för ca 625k+ Sen om vad du ska välja.. kan jag inte svara på då jag varken kört M3 el GT3.. Men själv så drömmer jag om en Porsche! ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien... Så blir det nog en 530dT. |
|
|
Inte trodde jag att GT3 hade så pass "dåligt" andrahandsvärde. GT3 tycker jag är den snyggaste modellen av 996, men ändå tycker jag att E46 M3 är snyggare! Alla kan ju inte ha lika ståtlig bilpark som en viss Micke här ovan :) Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
|
nof16: Tack:)) och nä alla kan inte vara som CBM3 eller är det kanske dax att byta alias? |
|
|
Jag lägger min röst på GT3! OK. Då står det: 7½ - 0½ mellan GT3 och M3. (Vem sa att detta forum bara bestod av insnöade BMW-freaks?) |
|
|
tydligen ramlade den "gamla" GT3an ganska bra i pris då den "nya" kom (båda 996or, för övrigt). 996GT2 som nämns ovan är väl fortfarande + miljonen .... Dagens OT: Såg återigen idag en av mina absoluta favoritbilar som gör mig knäsvag, yr, febrig, svettig på överläppen och till ett lallande fån: 993 GT2. Ouff..... ett mästerverk, det gör mig glad att se ett sånt monster på allmän väg :D :D :D mvh Anders PCS #8050 BMWCS #4727 |
|
|
en 993 turbo är så grymt snygga också :) tycker nästan att det är den snyggaste porschen som tillverkats. |
|
| det ska va en import från tyskland | |
|
P3r: ah, jag är grymt jävig vad gäller 993ans linjer, men kolla bara på de popnitade extrabreddade skärmarna på GT2an... så rått!!! sanslöst!!! :D redan min egen 993C2 är fet över baken, turbo/widebody så mycket fetare, och GT2 supersjuküberfet! :D hm, vad kan M3E46 tänkas ligga på under vintern, prismässigt? nu verkar de vara under 40000€ iaf. För en 350' och uppemot GT3ans 600' finns det mycket att välja på, vilket angenämt problem du har framför dig, Ahmo :) mvh Anders PCS #8050 BMWCS #4727 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.