AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.129

lack-kvalité på motorhuven

Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Nu skall jag ställa en lite mer seriös fråga än mitt föregående inlägg.

Hur ser era motorhuvar ut?

Min bil har nu gått 8500 mil och dom senaste 7300 milen (då jag köpte den) har den haft mindre lackskador på motorhuven. På en svart bil syns det ju rätt så tydligt när grundlacken kommer fram. Det har efterhand blivit fler och fler och det är inte några tydliga stenskott utan bara små prickar där lacken är borta.
Jag tittade på en annan svart coupé idag som var från 2000 och den såg väldigt likadan ut som min.

Jag tittade även på en Jaguar XK8 idag som var från 97 och hade gått 8500 mil och den var hur snygg som helst i lacken, inte en prick, inte en repa. 279' är väl ett bra pris om man tycker om bilar med automat. Jag är inte direkt intresserad av en jagga men det är en av få bilar som kan matcha coupén ifråga om linjer.

Lackkvalité någon?

/Johan
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Jo på träffen i Jönköping fanns det en svart coupe med som hade liknande lackskador som din på motorhuven. Jag har ikväll även upptäckt på min roaster som enbart gått några hundra mil att det fanns en del stenskott precis framför bakhjulen. På Jönköpingsträffen fick vi lära oss att ett bra lackskydd skyddar även mot stenskott. Kanske kan detta vara en bra "medicin" ?
Askåsen: Vet inte om du minns det från Göteborgsträffen i juli, men på vår Z3 har vi "Magnetic Stoneguards" som skyddar mot just stenskott framför bakhjulen. Länk Den bästa investering vi gjort för bilen! Finns att köpa på www.z3solution.com.

Beträffande stenskott på motorhuven: Vår Z3:a (2700 mil) har också ett gäng stenskott, dock har vi fyllt i dem med lackstift. Vår 520 (02:a, ~3900 mil) har betydligt färre stenskott trots att den rullat mer och i värre väglag, förmodligen är lacken på den tåligare.

///M
Bu
241
Bucket
535iA - 87
Kan det inte vara så att Z3 "visar mycket lack" frammåt i form av en stor och bullig motorhuv. Alltså en större träffbild för stenar och dyl..

/Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.