|
|
|
|---|---|
|
Sannolikheter är kul. I morse när jag åkte till jobbet i Farsta och passerade Globen körde jag om en cosmossvart coupé körd av en yngre tjej. Hon svängde sedan av vid Tyresövägen. Ingen Mcoupé men jag vet inte om det var en 2.8 eller 3.0. Nu i kväll när jag kom hem stod det en cosmossvart coupé utanför min port. Ägaren kom precis då och det var en 00a (alltså en 2.8a) som han hade haft i tre månader. Jag glömde naturligtvis att tipsa honom om bmwpower. Det såldes ju ungefär 80 stycken coupéer i Sverige (och har importerats ett antal, främst M eller?) så sannolikheten måste vara liten. /Johan (som själv kör en cosmossvart coupé från 98) | |
|
Jag har sett tror jag två olika svarta 2,8 figurera på kungsholmen och en svart 3,0. Såg även en vit 2,8 där i helgen, måste vara ganska ovanligt? /Henrik |
|
| Har sett i förrgår en svar 2.8 på strandvägen, en svart 2.8 (sänkt minst 6-7 cm i Solna ( hade kromade gällar) och en svart vid st eriks plan. Allt detta samma dag. Och innan dess har jag inte sett en enda på flera månader... | |
|
Den med kromade gällar är till Salu. Det är en gammal klasskompis till mig som har den. Han är bilhandlare men verkar ha svårt att göra sig av med just den bilen. Jag tycker den är sänkt alldelles för mycket. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tja Den svarta du passerade vid Globen är våran och kördes av min fru. Förmodligen är det samma som setts på kungholmen då hon jobbar där och hon får "låna" bilen ibland ;) Jag har dessutom en exakt likadan coupé i huset mittemot på gärdet. Samma färg inredning och fälgar..... Så unik i Stockholm kan man ju glömma =) /Tedde |
|
|
haha. bra kommentar! Själv brukar jag se en som min på morgonen när jag kör till jobbet i Solna. Känns varje morgon som om man tittar i spegel....nu har jag i alla fall nya 18" fälgar som skiljer oss åt :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
Mr Hamann |
Jag sålde min svarta 2.8 Coupé till en Stockholmare 2000. Har sett att den var till salu för ett tag sedan. Nu en rolig grej: Jag har norskt påbrå och var med flickvännen och hälsade på en kusin i Gjövik som ligger vid Lillehammer (OS). Nyfiken på antalet sålda Coupéer och pris så begav vi oss till en BMW-handlare och frågade vad nypriset på en M-Coupé var då den såldes. Han lyste upp när han såg bilen och funderade sedan och sa att den kostade 8-900.000 kr i grundpris i Norge. Oj sa jag och frågade sedan om de sålt många i Norge. Han sa då att det han visste var att BMW Norge endast tagit in (och sålt) en M-Coupé som först gick som demobil och sedan såldes. Den sålde sden för 700.000 kr (NORSKA!). Kul tänkte jag... och jag säger det att fy sjutton vad folk vänder sig om och pekar när man kör där. Over and out! // Mr Hamann |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.