AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
433

Ingår i inspektion 1? - Spindelled?

Buffoon
Hej!

Var och servade bilen (Inspektion 1) här i slutet av juni helt utan några anmärkningar från deras sida (utöver olja och sådant som var gjort). Besiktning av bilen skedde idag och åkte då dit på glappa styrleder på båda sidorna fram. Bör man inte få nys om detta på servicen? Någon som har någon aning om hur dyrt det kan bli?

mvh
/Jonas
Kollat bland mektipsen här på sidan??

Länk
även:
Länk

Annars står det även i din service bok vad som görs på resp service

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
Buffoon
Tack! Det ska ju banne mig ingå så då får de banne mig hosta upp en bra förklaring till detta... Ska man bara skälla eller ska man kräva något också?

Visste faktiskt inte man kunde söka men det var ju en nyttig lärdom...
/Jonas
Skäll inte,förklara lungt och sakligt att du är lite missnöjd att dom missade detta och fråga därefter om inte dom borde stå för arbetet och ev. viss kompensation i materielkostnaden som plåster på såren.
Brukar inte göra någon sammarbetsvillig att skrika åt dom oavsett vad rätt man har.
Om inte detta biter,be att få tala med högsta hönset på stället.
Lycka till.

Henrik
Följ He rik s råd och betala dom ganska billiga delarna men låt verkstaden göra jobbet gratis

Är dom envisa, så visa bara service schemat i service boken sen kan det bli svårt att slingra sig...

lycka till!!

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Usch, sånt där gör mig grymt irriterad! :/ jag har svårt att tro att de alltid brukar byta, men råkade "glömma" det denna gång.

Jag skulle INTE komma tillbaka till verkstaden med ett smil på läpparna...även om jag kanske är medveten om att det är det bästa.

__
Länk
to
268
tooon
325ix -07
Jag för mig att BMW har förängd "garanti" på spindellederna p g a dåligt material leverarat av sina underlev.
Under nybilsgarantin (2 år) får man rubbet betalt, sen har man 5 år (eller upp till 8000 mil) då man får materialet gratis men får pröjsa för jobbet.
Och i o m att din verkstad slarvat kan du pressa dom på arbetskosten = rubbet gratis ;)

Har fått det beskedet av BMW för min E46, kan dessvärre inte svara på om samma sak gäller E36 men ring BMW och kolla!

Rosebuddy
Naturligtvis är det billigare för en verkstad att fuska med jobbet, hoppas på att kunden inte uppmärksammar fuskjobbet och sedan ta en eventuell reklamation. Det kallas för volymproduktion som medför stordriftsfördelar och, men det är också min egen åsikt, är en företeelse som i första hand gäller de stora verkstäderna.
///Lars

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.