AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
848

Storlek på Handskfack

Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Efter Jönköpings träffen så kom någon på att mitt handskfack var större än i dom andra bilarna, någon annan som har det?? någon som vet varför det finns olika storlekar??

"If you don't know what it's called you sure as hell shouldn't be using it"
Kan det vara som så att du saknar airbag på passagerarsidan?

///M

Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :)
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
nope, jag har airbag där oxå... det är själva luckan som är lite mer skålad.. på de flesta är det ett rakt lock, men ite på min inte

Det var märkligt... Har du möjlighet att ta ett kort på handskfacket tro? Annars kan det ju vara att de första årsmodellerna av Z3 hade ett annorlunda handskfack.
Har förresten sett att de Z3:or som såldes i USA har annorlunda utseende på hela instrumentpanelen i nederkant, har ingen bild på det tyvärr, får försöka snoka reda på en.

///M

Här hittade jag en bild på det, kolla i överkant på bilden, handskfacket där: Länk

///M

Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Länk
Länk
Länk

hittade lite bilder där man kan ana ett störr fac.. den sista bilden är nog den bästa

Där har vi det ja, det var det USA-handskfacket jag tänkte på.

Ruskigt trist ratt på bild 2 där måste jag säga :O

///M

Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
jaha, då fick man svar på detta... Caspers bättre hälft gillade idén med större handskfack, så att man fick plats med lite mer saker än service booken (utan manual)....

Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
Den sista bilden som defiant hittade och The Maztr bild visar nog samma bil skulle jag tro. Jag är mer förbluffad över instrumenteringen. Färddaorn i mitten och tvä mätare på varje sida av den. Har aldrig sett den layouten.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jo hon tyckte att ett större handskfack vore en bra grej, kanske kan bli någon gång, efter...

18"
3" pipor
sänkning
stout brace
kompressor
lustgas
mega stereo

och mycket annat vettigt

/Caspar
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Caspar: tycker du har lite dålig focus på din tjej då dina saker kostar lika mycket som en bil till, och hennes önskemål kanske kostar 500 spänn...

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Defiant: :-) Hon får sin uppmärksamhet på annat sätt!!! Bilen är MITT kungadöme!!!

Större handsfack innebär dessutom mera skrot i det = högre vikt och då måste man ju ha några häst till, så det kan ju bli dyrt med handsfack också...

/Caspar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.