|
|
|
|---|---|
|
Jag hittade lite rost i plåtvecket på ena bakdörren, och tänkte dra en chansning att få det blästrat och lackat på rostskydds garantin. Hade inga stora förhoppningar, och såg mig själv stå där med sandblästern och fixa det lite halvdant själv... med ny rost om ett par år på samma ställe som resultat. Ni kan tro att jag frågade många gånger om personalen på bmw verkstaden drev med mig när dom sa att jag skulle få en NY DÖRR helt utan kostnad!! Snacka om god service, suverän policy, osv! Det har dom nog igen, för det lär aldrig bli något annat än BMW i framtiden, mycket tack vare detta! | |
|
Kul och Grattis, fick du ny dörr på garantin? Vart och hur länge sen köpte du bilen? // Lazze Länk |
|
| Japp, ny dörr på garantin. Köpte bilen av privatperson för ca 4 månader sedan i luleå. Rostskyddsgarantin går ut om ett par veckor för övrigt =) | |
|
Grattis Johan ! Har själv upplevt samma sak på min 728 iA-98. Jag hade två dörrar, vänster bak och höger fram, med samma problem som Du beskriver. Jag fick två nya dörrar av BMW Sverige trots att bilen är en direktimport. Snacka om goodwill. / Nysse |
|
|
Det är så rostskyddsgarantin fungerar. 6 års rostskyddsgaranti mot genomrostning. Fast de är väldigt frikostiga och byter karossdelar när minsta rost uppträder. De är troligtvis för deras egen skull de gör det. de vill inte ha dåligt rykte där bilar som bara är 5-7 år gamla börjar rosta. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.