AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
394

miständande 750

ro
12
rosen
320 e30cab
mb 350slc
320i e30race
520 2.3 -e28
523 -e39
730 -e38 manuell
Har ett bekymmer i garaget, en 750ial -87 som inte vill gå bra!
Missar på ett flertal cylindrar på tomgång men går bättre vid full gas, dock inte helt rent! även vid ca 2500 rpm går den hyfsat! har skruvat en del bmw:ar men nu har de verkligen tagit stopp! fundera nu på jord fel men motorn å chassi verkar ordentlig jordat! topparna å kammar verkar oxå oki tycker heller inte styrboxarna verkar trasig efter som den bara missar ibland!

brukar inte vara på forum..brukar lösa sej ändå!!
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Hej!

Jag hade samma problem med min, det var inte så jättetydliga missar, men motorn hurvade till då och då. Vid körning märktes inget, men den missade säkerligen en hel del då också.
Det visade sig vara ett defekt fördelarlock. Allting såg helt och fräscht ut, men det fanns väl något dolt fel/glapp någonstans.

Där har du ett alternativ iaf! =)
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Hejsan rosen!
Tycker mig känna igen det där,specielt när det märks mest på tomgång.Det finns många orsker.Är du säker på att det är "cylinder missar typ tändning?kan ju vara "luftmissar oxå.M70 är ju jäkligt speciell och jag hade följande fel samtidigt:vevhusvent,insugspackningar,Lambda,tändkablar och fördelarlock,allting nästan samtidigt så det va riktigt deppigt innan det blev rätt och ändå så gick bilfaan riktigt bra.Mät upp samtliga kablar,kolla med startgas på samtliga slangar och insug,titta även på fördelar lock vilket årtal de har.Om allting stämmer och är som det ska vara så är det nog dags att koppla upp den mot DIS program.
Bluddrar den vid stillastående gaspådrag innan den kommer?
Vi hörs Mvh Dic.
PS.Stiften kan ju oxå få en koll.DS

Paap Reeder
Hej!
Utan en 4-gasmätning vet man i princip inget.
Av HC kan man avgöra "hur mycket den missar".
Utan en DIS vet man ännu mindre.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.