|
|
|
|---|---|
| Jag skulle vilja ha lite tips från er som har erfarenheter om sänkningar. Jag har för närvarande Std. chassie på min 525i -90 och är inte riktigt nöjd med väghållningen trots nya stötdämpare och silentblock. Den kränger för mycket och är för vinglig på vägen. Dock så är fjädringskomforten på "skit" vägar mycket bra. Jag vill ha det "omöjliga" kanske: Suverän väghållning och bra fjädringskomfort. Hur ska jag bära mig åt? Jag vill inte sänka mycket, bara så pass att bilen blir styvare. Vad rekommenderar ni för fjädrar resp. stötdämpare? Ska man byta några stag eller krängningshämmare också? Tacksam för tips från er som sänkt. | |
| liten fråga: vad har du för däck på?? ( dim?? märke?? ev. fälgar utan centrerings ring??) | |
| Hej..på min bil sitter det M-sportchassi och det tycker jag är en utmärkt kompromiss mellan komfort/väghållning...jag tror bilen är 20mm lägre en standard (skulle iof inte må illa av att fara ännu något lägre fram!) och dessutom har den M5:ans dimensioner på kränghämmarna... | |
| naturligtvis ska det stå "inte må illa av att VARA...ännu ngt lägre fram " :/ | |
| Jag har Original AC Schnitzer 235x45x17 runtom. Det är fälgar avsedda bara för E34. Så de passar utmärkt utan centreringsringar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.