|
|
|
|---|---|
|
Hej ! jag skulle vilja veta om någon har något bra tips. Min BMW 740 iA-97 med TV och Navi har fått ett problem att bilden blinkar fram och tillbaka. All utrustning fungerar som tex. kördatorn Navin men inte TV bilden. På BMW säger dom att man måste byta TV modulen = 12.000,-. Jag har hört att man kan idag fixa den eller byte från beg. bmw med hel modul. Tacksam för alla tips om. mail adress kim.kavander@swipnet.se | |
|
Byt inte ut enheten, utan prova att uppdatera programvaran i navin i stället. Om du söker lite i forumet så hitter du hur man gör. Jag har en god vän som hade liknande problem med sin 740-99 som löste sej efter en uppdatering. |
|
|
Tjena! Ber om ett förtydligande: Blinkar bilden BARA när du kollar på TV (alltså verkligen TV, TV1 osv) eller vad som än visas på "TV:n" dvs skärmen? Om det endast strular när skärmen visar TV tror jag inte det kommer hjälpa att uppgradera naiv:n, men det är ju billigt och därmed värt ett försök iaf.. TV-modulen sitter helt separat i bagaget så om du har en kompis med samma utrustning kan man ju flytta över och testa. Ett pilljobb, men inga avancerade saker. Eftersom videomodulen dessutom bara används för TV och Text-tv så verkar det lite overkill att lägga 12 papp på att fixa den?! Navi och allt annat fungerar utan TV-modul. Lycka till och hoppas att det är ett billigt fel! // CLiFF |
|
| Jag har ingen som helst aning egentligen, men en TV-modul kanske inte är alltför olik en TV-apparat i grunden... prova ta den till en TV-reparatör och kolla om han kan fixa. Säkert bara någon enkel billig elektrisk komponent som glappar eller nåt. Kanske tom en kallödning... | |
|
Jag hade samma problem med min skärm och jag tog loss den och lämnade den till en polare som fixade den för 3000:-. De är ett troligen spenings fel i kretskortet som gör det att den tänds och slocknar till och från. Om du vill ha hjälp så kan du maila mig så ornar vi det. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN Såld :( Nybliven 750i E38 ägare :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.