AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
811

Hjullagret fram paj?

Jag har 520 98 årsmodel. Den har en konstigt ljud fram när den rullar. När jag svänger till höger det låter inte alls, men när man svänger till vänster blir ljudet sämre. Jag tror att det är hjullagret, det är svår att veta om det är vänster eller höger eftersom det hörs över hela fram sidan.
För 2 månader sedan fick jag bytta vänster back hjullager i en Aukt. verkstad där jag hade servat bilen 2 gånger tidigare. Eftersom bilen har gått "bara" 15000 mil, tyckte jag att det var lite märkligt att hjullagret hade pajat och, enligt de på verkstaden, höger back hjullager var på vägg också. Detta betyder att det blir snart 3 hjullager som blir paj. Är detta ett vanligt fel på 5-serie? Vad är det en rimlig pris för att bytta den? Finns det nån verkstad ni rekommenderar söder om Stockholm?

gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Du ska åka till Bil & Motorteknik Per Larsson i Huddinge 7110687 bara BMW där
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Låter ju som höger hjullager fram. Lär nog vara det. Du är säker på att bilen inte har gått längre än vad det står på mätaren?

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det kanske är någon bromsskiva som läggs an mot bromsbeläggen när du svänger. Inget fel med det.
Ja, Jag tror bilen har gått 15000 enligt service bocken(jag är andra ägaren)

per_j82: bilen låter också när man kör framåt(utan att svänga).

Låter 2400 :- rimligt för hjullagre bytet ?
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
javanice:
2400 är bra om det inkluderar material. Slå till!

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.