|
|
|
|---|---|
|
Några som har kollat försäkringar på M3 (E36 och E46) och M5 (E39) och sätt vilka som brukar va billigast..?? Själv har jag fått rätt bra priser på båda. Men, det värkar som M5 är billigast. Är det så att M3 E36 kan vara dyrare enn M3 E36 eftersom den är nyare, mer stabil och kanske har en annan kundgrupp. "Alla" har råd med en 94:a M3 til 140.000, men inte alla en M3 -03 til 550.000.. ?? | |
| Värkligen ingen som vet?? eller som har kollat upp lite jämnförelse här. Måste va svensksålda om man skall kolla över nätet.. | |
|
Generellt sätt brukar det ju vara så att dom bilar som finns mest i olycksstatistiken kostar mer att försäkra. Så om du jämför M3-E36 och M3-E46 skulle jag gissa att M3-E46 kostar mindre att försäkra på grund av att den inte "hunnit" vara med i så många olyckor, just på grund av att det inte rullar så många på vägarna. När det gäller M5-E39 så tror jag det är samma sak, inte så många som har haft råd med dom ännu. /eFx |
|
Buspelle |
Premierna brukar stiga på prestandabilar efterhand som de drabbas av fler olyckor, stölder, bedrägerier o s v, och det gör flertalet av dessa bilar med tiden. Att en M3 E46 eller E39 M5 är något billigare att försäkra än en E36 M3 är därför naturligt även om det med tiden mycket väl kan bli tvärtom. Samtidigt undrar man ibland om det finns någon "sanning" eller logik när det gäller försäkringar...... |
|
True 'dat! Försäkringsbolagen verkar tro det iaf.. /eFx |
|
|
Jag betalar 14500kr/helår för min M3 -97,en M5 -99 skulle kosta mig ca 1000kr mer /år. M3-97 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.