|
|
|
|---|---|
|
Har en M535:a som pendlar en del på tomgång mellan 550 och 700 varv samt rycker mellan 4000-6500 varv. Har läst en del inlägg om detta, förpump, tomgångsmotor, fördelarlock? Kommer byta rotor samt fördelarlock under dagen. Fler tips mottages tacksamt. Luktar även en del bensin kan detta ha något med tankarmaturen att göra? rodge dodge BMWCS # 5251 Länk | |
| Har du kollat insugpakningen | |
|
Har nu bytt fördelarlock samt rotor, ingen förbättring tyvärr. Insugspackningarna är nya efter topprenovering. rodge dodge BMWCS # 5251 Länk |
|
| har du kollat o-ringarna till spridarna, man brukar alltid ha ett visst tryck även när bilen är avstängd, har bytt på min egen och fick mycket bättre gång. | |
|
o-ringarna till spridarna kanske kan vara något, men bilen är ju ganska nyligen topprenoverad så då borde man ju åtgärdat det då kanske? rodge dodge BMWCS # 5251 Länk |
|
| om du är osäker på detta tycker jag att du ska bytta dessa är ingen större kostnad på bmw........ | |
| ps släpper man hela insuget följer spridarna med insuget vilket gör att man kanske struntar i och byter dom!!!!!!! | |
|
Jag vet, har själv bytt både spridare samt o-ringar på flera bilar men om man ändå har insuget nere så är det väldigt lätt att kika på spridarna. Betydligt lättare än att riva insuget igen... rodge dodge BMWCS # 5251 Länk |
|
| jag menade när toppen renoverades givetvis! | |
|
det bästa du kan göra är att kolla att dina ventiler är rätt instälda hade samma problem när jag gjorde motor renovering ställde ventilerna på 0,20 men den ska vara 0,30-0,35 lycka till |
|
|
det bästa du kan göra är att kolla att dina ventiler är rätt instälda hade samma problem när jag gjorde motor renovering ställde ventilerna på 0,20 men den ska vara 0,30-0,35 lycka till |
|
|
o-ringarna bytta, inte bättre för det tyvärr... rodge dodge BMWCS # 5251 Länk |
|
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Jag hade bensinlukt, och det kom från ett igenomrostat bränsleluftningsrör (returledning till bränsletank). Det byttes ut mot ett plaströr. Det gick inte att se, utan det var av en slump som det upptäcktes. Jag har haft sporadiskt orolig tomgång vid kallstart, men efter reparationen är tomgången annorlunda, (ex lite högra vid kall motor), och den har hittills inte gått ojämnt. Jag kan också nämna att jag har problem med hög HC-halt på tomgång, (har dock klarat besiktningen med två nödrop), men jag vet inte om det har blivit bättre nu. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.