|
|
|
|---|---|
|
Vad behövs för att byta till manuell låda på en M535:a?. Krångligt? rodge dodge BMWCS # 5251 Länk | |
|
Länk samt Länk kan vara intressant att kolla på. Jag har själv konverterat till manuell i min 528i -82 (följde dock inte någon av ovanstående beskrivningar). |
|
|
Dessa länkar verkar ha tagit semester och jag hittar tyvärr inte någon annan bra info här. Är det någon som har bytt så får de gärna höra av sig till mig. M.v.h. Ulf L. |
|
|
Vad som behövs, ja följande måste du nog ha: Manuell växellåda Kardanrör för manuell växellåda Hardyskivan mellan låda o kardan Spakstället och växelspaken med länkage Svänghjul för Motronic Komplett kopplingssats Pedalställ med kopplingscylinder och slavcylinder samt röret o slangen till slavcylindern. Mittenkonsolen för växelspaken Sen är det nog bara att börja skruva! Krångligt, nja inte så värst, klara man att byta kopplings så klarar man nog en konvertering också, tar lite mer tid naturligtvis! ///Magnus |
|
| är du tokig!!! automat ska de vara! man köper inte en tv utan fjärrkontroll. skoja bara du gör som du vill. mvh jompa | |
Paap Reeder |
Hej! Innan du börjar bör du kontrollera att du har en plåtnäsa ca 10 cm bakom 1:ans spakläge. Den skall sitta i "taket" på kardantunneln och är till för att fästa den bakre änden i vxllänkaget när du skall sätta dit den manuella spaken. Har du ingen näsa blir det te´ å konstruera. MVH /// Paap R |
|
Tjena! Jag bytte till manuell smtidigt som jag bytte min motor. Köpte bilen av en skojar som glömde att säga att motorn var kaputt. Så efter 150 mil brakade den ihop. Men det gick bra att få en manuel, det enda är bara att den blir lite mer högvarvig. Den varvar lite mer än vad den gjorde i 90 än med automaten. Men den blev mycket starkare! Vet inte om det ska vara så, men min funkar bra! |
|
|
Vill uppdatera denna tråd, är det någon som gjort detta på e28-535? //Roger BmwCS #5251 |
|
|
Min kompis har en e28 520 automat.som han slängde i en 2,5l motor och manuel låda. och det funkar hur bra som helst. tror inte att de ska vara några konstigheter. bara mycke skruvande. Mvh Jesper |
|
|
Jag har gjort detta jobb. Det är inga som helst problem bara man har tid och en bra plats att meka på. Du får räkna med minst en hel dag i tid för bytet. Som det nämns i tråden behövs de saker som E21-racing listar. För att få bilen till att starta efter bytet måste du bygla två bruna kablar som sitter vid växelväljaren. På så sätt tror motorn att P-läget är i och startar. Annars fungerar den inte. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.