AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
522

BMW 535 E39

Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Varför finns inte denna med bland modellbetäckningen här på siten, tänker då på de tidigare modellerna än de som kom -02 !?

Den finns väl from. -97 eller -98 ??

Kan någon berätta lite om prestanda och bensinekonomi samt försäkringskostnader etc. vad det gäller denna modell ??

/ Martin
Den finns helt enkelt inte såld som ny i Sverige. Dock går det fint att importera den själv förståss, mycket prisvärd generellt, dock drar den nästan bensin som än 540 och prestandan liknar mer 528, dock ett bra alternativ om man vill ha en välutrustad bil med V8!

/Simon
Scheckheft
Hej, mer info här:
Länk

Mvh
Scheckheft
______
Länk
wm
4
wmjowel
540i Touring -00
Varför funderar du på denna när det finns 540..?
Köpte min i veckan som var och har kört ca 200 mil nu.
Den har manuell och drar som följer:

80-90 km/h ca 0.85 långkörning
130-140 km/h ca 0.95 långkörning
Blandad körning ca 1.0-1.2

och som vanligt sitter allt i foten.
Kör lugnt, hoppa över växlar, tex 1,3 till 6

Jag är själv mycket överraskad att en så stor motor kan gå så billigt. BMW kan sin sak.

theBestManWinns
Hoppa över växlar??

Det trodde jag farbröder i volvo 245:or gjorde inte köper man en V8 o ekonomikör väl?

Min snitt sista 1000 milen 1,52....

Kör så det märks..

Länk
Dr
113
Dr. H
540i -98
Stämmer kilen...har man en sån här bil så ska man också ha råd att "köra den på rätt sätt"...jag brukar snitta 1.2-1.4 och då kör jag med ett stort :-) inombords...

mvh

// Dr. H
Jag tror att skillnaden ligger främst i att wmjowel har manuell låda som i praktiken blir mycket snålare samt att Vanosen från och med årsmodell 99 gör lite också.

/Simon
Tror inte automaten på dessa (nyare) bilar gör så mycket för förbrukningen faktiskt. Jag kör utan problem under 0,8 vid blandad körning med betoning på landsväg, snittfarter runt 65-70 km/h på färddatorn, runt 0,9 vid mera stadskörning (runt 35 km/h) och ner mot 0,75 vid ren landsvägskörning (80-100 km/h i snitt).
Detta med en inte helt lätt bil, 193Hk och automatlåda. Skulle det gå ÄNNU billigare med manuell låda??

FP
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Hur lyckas du folke? Har 1.3l/m i stad och senaste långfärden till Hamburg förra helgen hade jag 1.2l/m snitt men då körde jag 140-160km/h i 30 mil. På europasemester som omfattade ca 500 mil hade jag klart över litern i förbruknng. Jag har ingen blyfot och försöker faktiskt hålla igen istan men kommer aldrig under 1.2l/mil. Min är manuell.
Inte vet jag, men jag har kollat både vid tankning och mot färddatorn. Körde en resa till Tyskland i fjor, runt 80 mil tror jag med hög snittfart och runt 150 i c:a 20 mil, runt 0,8 om jag inte minns fel. Enkelvanos som på t.ex Hassos 528iA tycks gå lika snålt.
Körde tidigare V850 aut, lättare bil, 170Hk osv, men den drog runt 1,2 i stan och sällan under 0,95 i övrigt, visst är det skillnad..?

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.