AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
586

har jag en m5 eller inte

hej alla bmw älskare... för ett tag sen köpte jag en 535 med en 3.6l m5 men jag undrar om det värkligen är det.. för som jag har förstått det så har alla m motorer justerbara ventiler men min hadde tydligen inte det sa mekanikern som jag skulle justera hos han sa att det var hydraliska lyftare finns det nån m5 med hydraliska lyftare?? jag vett att toppen är från en m5a men blocket kan det vara från en 535?? jag tror ju inte det för m toppen har ju dubbla kammar å535 har ju bara en singel och täningen kan ju inte heller övrensämma slag å borr är ju inte heller samma.. kan mekaniker tyck att priste vi kom överens om 500 varit för lite så han sa eller såg fel ??????

m power
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Har du besiktigat den bilen någongång?
Du verkar ha blandat ihop det hela!!!!

Du skriver att du vet att toppen är från M5:a, men att du är osäker vad det gäller blocket.

Hela härligheten angående ventilerna ligger i toppen!! alltså lurad kan du inte vara !!!!!!

Det kan ju vara ihopplock, Händer det något när du trycker på gasen??

Dessutom skiljer det så mycket mellan M5 och vanlig 535, och då menar jag inte bara motorn, utan hela bilen.
det kostar ju mera att borra byta stakar kolvar å allt än att köpa en m5a

den går som en 535a på besiknings papperet

jo visst händer det lite den gör 100-110 på tvåan men det gör ju 535 okså jag har ju 535an orginal avgassystem så man har vell några hästar där med det jag e mest fundersam över är ju att min bil tickar lite så det e ju ventil justeringen jag e fundersam över nej i hopplock e det nog inte jag har ju varit på en bil firma å där säjer dom ju att det är en m5 men allt inte är som det ska det kanse var 260-280 i stället för 315

jag har en fråga ritar nåns m5 på tvåan utan att tokvarvas???
eller att man drar lungt på ettan läger in tvåan och det spinner??

m power
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
hmm... Står det Mpower på motorn?

Du får gärna lägga ut lite bilder..
Har du bra däck så släpper det knappt på ettan om du inte lägger upp startvarvet. Tvåan spinner absolut inte med bra däck om du inte först drar loss däcken på ettan och sen lägger i tvåan.Förutsättningarna är givetvis underlag med bra fäste och att du inte svänger samtidigt.
Detta gäller för min 3.8:a och den går bra.
Fr
66
Frenzy
M5 -94 E34
M5 -90 E34
Det borde stå S38 instansat på blocket på insugssidan långt fram på motorn om det är M5a.

Instämmer med tidigare inlägg, däcken brukar inte spinna om man inte verkligen vill det. Utom på gräs förståss......
Lär dig använda punkter....blev anfådd av att läsa...
ja det ska ju stå M POWER på motorn,,finns dock fake kåpor till gamla 535motorn,hade en själv,,men den ser annorlunda ut ändå,,,skicka bild så vet vi
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.