|
|
|
|---|---|
|
Bara en enkelt fråga. Är det svårt att plocka bort generatorn på en E30? För mig som totalt saknar tålamod! Svårt att komma åt eller? Nåt man ska tänka på? Tack hej! | |
|
gaaah! jag blir galen? Hur många skruvar sitter den fäst med egentligen? Spänningsskruven loss. Den lite nedanför den på framsidan är loss, en lång bult liksom. Mer då? Tacksam för ett snabbt svar! Gällande E30 Mvh |
|
|
Det är extremt enkelt. Lossa jordkabeln , lossa de två nedre kablarna. Lägg dig under bilen och lossa den långa bulten till fästet. Ställ dig åvanför bilen och lossa justerbulten. Klart , bara lyfta ur den , tar ca 15 minuter allt som allt. Det blir enklast om man först tar bort luftfiltret som sitter åvanför , det sitter med 2 skruvar och sedan en kontakt på lmm som skall bort. tar väll 5 minuter det också... "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
Jo jag märkte att det var enkelt. Bara att den kilade fast sig lite och jäklades. Men det var första generatorborttagningen i mitt liv så....nu kan man det! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.