AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
376

Uppkörning på ons

He
22
Henrik_h
325 BMW -91
Ska ha min uppkörning.. (NEWBIE) hahah.. Men den ska jag ha på ons.. Några goa tips man kan få kanske ? Tips är ju trots allt guld värda.. =) /MVH Henke

Hankis
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Då får man önska lycka till! :)
1. Ta det LUGNT, då har du mer tid på dig att göra rätt
2. Glöm inte att kolla i speglarna

__
Länk
32
71
320 Power
325d Touring -08
som sagt..ta de lugnt..du ska inte göra de värre än vad de är.
om du tar de lungt å kör som vanligt så tror ja nog att du ska klöara de fint.
LYCKSA TILL!!!!

32
71
320 Power
325d Touring -08
Lycka till!!!
ska de stå =)
Visa användare
533
Jackass
523i -99
Tips: Överdriv med att kika i speglarna..det tycker dem om..titta mycket..prata med honom mycket oxå =) Lycka till!
Visa användare
107
yoodina
328 coupe - 96
vet precis hur det känns =)
ta det lugnt, var uppmärksam, noga och kolla i speglarna mycket. visa också att du förstått HÖGERREGELN bra genom att hela tiden vara ett steg före...!

lycka till

mvh
milla
Lycka till!!!!!!!!
hoppas de går fint
Of
27
Offa
323ic -96
R.I.P 29/10 -03
Undvik och ta en sväng förbi drive in på donkan om du blir hungrig så går det fint. Ät en måltid innan för och vara på den säkra sidan :)
Och framförallt planera din körning, dvs titta så långt framför bilen som möjligt och koncentrera dig inte enbart på det som händer framför bilen. Förutse eventuella faror och givetvis anpassa hastigheten till rådande situation.

/D
Aldric
Fråga hur man gör för att bli uppkörningskontrollant eller vad dom kan tänkas ha för titel *S*.

Det gjorde jag och jag behövde bara köra 1/3 av sträckan som hon som var i bilen samtidigt som mig fick köra, det hänger antagligen inte ihop men hey, placebo is your friend :).
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Ha lite självförtroende och planera körningen. Tänk ett steg före hela tiden och håll hastigheten. Bry dig inte om folk som försöker stressa dig i trafiken för att du kör långsamt.

Inga rappa accelerationer! Håll koll på gående och cyklister. Håll avståndet, även till bilar som kan vara parkerade intill vägkanten, tänk på att en bildörr kan öppnas plötsligt (en kompis blev kuggad tack vare det).

Kommer fortfarande ihåg min uppkörning. Körde upp kl 8 på morgonen i GBG, jag hade en hel karavan med arga bilister efter mig som förmodligen var sena till jobbet när jag körde på Möndalsvägen (tillbaka till VV).

Lycka till!

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
Andie_83
Lycka till!!!!
Och precis som många säger, stressa inte, och tro på dig själv!! Och glöm INTE speglarna, för då blir dom litta kinkiga *ler*!

Ha det bäst!

MVH

//Andy
D-diddy
ja och strunta i vänstersväng på landsväg om det är mer än en bil i sikte. dom var BENHÅRDA på det när jag körde upp för hoj för 3 år sen. det är tydligen vid vänstersvängar som mest dödsolyckor händer. därför vill VV. att man om man har mer än en bil bakom och får möte, ska fortsätta rakt fram och svänga av åt höger för att sen vända och köra tillbaka. sen kolla alltid över axeln när du passerar en cykelbana vid högersvängar. sen är det som alla andra säger. ta det lugnt. tänk på att inte chansa för att verka erfaren utan stanna och vänta tex. vid korsningar.
David.

som sagt, kolla överdrivet mkt i backspeglarna och glöm för guds skull inte att använda blinkerserna när du ska svänga och stanna ALLTID vid en stopskylt!Men detta visste du väl sen innan? ;)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Hur gick det på uppkörningen?????

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.