AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
514

2-vägs eller 3-vägs i en E36?

Ska köpa framsystem till min E36 sedan.
Blir nog DLS Up5 eller Up35.
Någon som vet om jag kommer att få någon större skillnad om jag väljer 2 eller 3vägs?
Har väl 5,25" i kickarna 2-2,5" i dörren samt diskant..

Eller finns det något annat märke som lirar bra?
Mvh Jimmy
har byggt in dls up36(6,5´.2,5´,1´) i min, du får massera lite för att få plats,
men det är värt, klockrent ljud!

/kalle
Jag byggde distanser för att montera DLS 6,5" i kickpanelen men fick aldrig nåt riktigt bra resultat, tror det beror på den begränsade luftvolymen bakom kickpanelen.. ofta verkar 6,5" vara byggda för att spela i dörren eller liknande..

för att få in 2,5" mid-dome'arna i originalhålet i dörren måste du nog modifiera dörrsidan lite, antingen gör du hålet större och försänker hela in i dörren, vet dock inte hur det fungerar om du har elhissar, eller så bygger du nån slags distanser men det fungerar inte om du har vevar..

Diskanten till UP35 har jag ingen koll på med den är nog större än originalhålet i dörren, "bästa" lösningen är nog att plasta paneler och montera direkt innanför backspeglarna eller i a-stolparna..

Men ska du ha nåt i kickpanelen rekomenderar jag absolut ett trevägs system, annars blir mellanregistret alltför separerat från diskanten och dämpat och massa andra negativa effekter..
(som originalsystemet)

Om du är lite modig sätter du tex 4"are riktade uppåt i instrumentbrädan eller högt upp i dörrsidan och diskanter i a-stolpen, 6,5" midbasar i dörrarna och en trevlig liten baslåda därbak..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.