AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
647

Hur får jag min airbaglampa att slockna

ng
9
ngs
523i -00
Jag har en 523 -00, där airbaglampan inte slocknar, jag undrar om jag kan få något tips hur man skall åtgärda felet, eller är det bara att åka till verkstaden.

N-G.S
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vanligaste orsakerna till att lampan tänds är att antingen har en kabel under stolen hoppat ur, eller är sensormattan i passagerarstolen trasig.

Kabeln under stolen är bara att jacka i själv, men sensormattan kräver rätt mycket arbete....

Om jag inte minns fel, måste man "släcka lampan" hos en verkstad via diagnosuttaget även om man har åtgärdat felet.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det brukar vara 2 st standardfel. Kablaget till bältesträckaren under någon av stolarna, eller sensormattan i passargerarstolen.
För att få reda på vilket fel du har, måste du koppla upp dig mot ett dataprogram antingen hos BMW eller hos annan verkstad med liknande program för att läsa av felkoden.När du vet vilket av felen det är, be dom återställa systemet (släcka lampan) och se om felet återkommer. Åtekommer det (förmodligen) så vet du vat som ska åtgårdas och är du händig så fixar du det själv.
Kablaget till bältessträckern kostar ca 300 spänn hos BMW och sensormattan ca 750 kr.
Du kan använda funktionen "sök inlägg" och peta in airbag i tex 5-serien så kan du läsa rätt länge ikväll. Välkommen till BMWpower.

///MVH Hasso
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.