|
Sida 9 av 11
|
|
|---|---|
|
Corvette ZR1: 270 Km/h (fanns utrymme för mer;) |
|
|
BMW750 111 Km/h , man vill ju inte direkt försätta sig i en ohanterbar situation nu när vi har 110 som lagstadgad gräns på motorvägen. BMW750 93 Km/h , bäst att ta det lugnt , däcken har ju gått över 50 mil och är ju inte precis nya. BMW M5 1993 112 Km/h , jag kände mig verkligen Wild n crazy då jag fick provköra denna roliga bil. |
|
|
wadel: ajajadå, att du bara vågar överskrida hastigheten på det där sättet.. Tur att du inte blev stoppad! ;) BMW4EVER! |
|
|
....kan tillägga i detta forum att själv så har man tagit det lugnt (jämfört med de flesta i denna tråden) dels på grund av den här 2-årsgränsen för nytagna körkortshavare, och dels på grund av otillräcklig körvana. :) BMW4EVER! |
|
|
260Km/h (mätarfart) BMW 535i -89 /Fredde Länk |
|
|
audi s2: 280km/h (hemtrimmat) Mc: kring 210km/h minns inte märket på den. Gocart: 150km/h (Hembyggd!) Cykel närmare 80-90km/h ungefär. Länk |
|
|
Icket: Låter riktigt klok, att avvakta hårdkörning tills Du har mer körvana. 268km/h hävdade min Volvo S40 T4 att den gjorde, gick iofs som ett troll om man jämförde med andra likadana, turbobilar är ju lite olika från ex till ex.. Gamla loket (528i -98) spikade jag en gång fast farthållaren i 234km/h på, helt klart en annorlunda upplevelse... /Caspar |
|
|
Jag körde 90+ med min gamla moppe en Jawa tws, vi var 2st på nedför stans brantatste backe. Högsta bmw hastighet 150 km när jag övningskörde med mormors gamla 320 från 89. Högsta hastighet jag åkt med i är 240 med en corrado vr6! |
|
| 235 Km/h (mätarfart) med förra bilen (porsche 944) | |
|
258 km/h enligt GPS:en med nuvarande bil. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
Njuren |
nära 300 med CBR BMW - i nöd och lust |
|
Förresten.. Fordon med markkontakt.. 300+ i tyskt ICE tåg.. :-) Vågade aldrig dra ur min TL1000.. Kanske skall skaffa bågekort innan man testar 270 på två hjul... /Caspar |
|
|
S2:a 270, vinterdäck, lunchtrafik E22:an.. och...bromsarna funkade..... "begynnande tunnelseende" ;) kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:) |
|
|
På väg ner till Vallåkra drogs A8 4,2 upp i 272 på mätaren, inga större problem var det heller! Hade då 200 rpm till rödmarkering. Bilen: Länk |
|
|
Vad det gäller hastighetsrekord så tycker jag det är fruktansvärt ointressant, det är ju inget svårt att köra fort. Däremot så har jag åkt på ställ i 150km/h flertalet gånger och åkt bakslang på med hojen på högsta växeln. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] www.blyfot.racing.nu |
|
|
Putsarolssons 530a när han upptäckte en lapplisa i backspegeln komma närmare vid handikappparkeringen( han hade ju kartdyslexi då får man stå på handikappplats)... Asken |
|
|
dannej: Tycker du inte det är svårt att köra fort borde du kunna göra dig en hyfsad hacka inom Formel1-cirkusen? Jag tycker nog snarare tvärtom att det inte är speciellt svårt att köra på ställ, det är svårare att undvika det och ta sig fram fortare istället... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jepsperado: Så du menar att dom som skrivit här har kört på kurviga landsvägar när dom testade topphastigheten? skulle inte tro det. Ska man testa maxhastighet så ger man sig ut på en stor motorväg mitt i natten, sen håller man gasen i botten tills det itne går fortare, kan du tala om för mig varför inte vem som helst skulle klara det? det är ju helt meningslöst och ger ju inte ens någon adrenalinkick [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] www.blyfot.racing.nu |
|
|
Får du ingen adrenalinkick av +300km/h tycker jag nog att du är en rätt cool kille, jag får det definitivt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Det är fortfarande inget skoj att åka fort rakt fram på en stor väg, isåfall är extrem acceleration mycket häftigare, eller 100km/h på tvären genom kurva på en liten grusväg. som sagt, åka fort på motorväg kan vem som helst göra som kan köpa en bil med lite motor och en hög utväxling, inget att skryta med tycker jag [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] www.blyfot.racing.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.