|
Sida 8 av 11
|
|
|---|---|
|
bil ca:200.. Moppe ca:115 (eller nästan tillbaka på noll på mätarn...) MT5:a med 70cc och extremdrevning, gjorde 85+ på 3:an gick bara på 4:an i nerförsbackar... RyskPansarbandvagn ca: 80 i nerförsbacke och packad snö... /Niklas |
|
|
Fick tag i en Opel Vectra av nyaste modell. Blev väldigt förvånad när skithögen snabbt och lätt la sig på 240km/h. Raksträckan tog slut sedan. Den ska tydligen göra 248 km/h. En rolig överaskning var det i alla fall Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
250(toppfartsbegränsning) med MB S600,fort det går när man passerar 220-230 120 med båt(65knop) 205 mätarfart med rd350lc-83,snabba små rackare det där 125 med vinglig damcykel,125an som jag fick hjälp av orkade inte mer Har även lämnat vattenytan med båt i dryga 40knop pga. en liten missbedömning av svallvågen från båten jag skulle passera,skrek duktigt i motorn innan jag reagerade och slog av gasen,mycket hinner man tänka på under en sekund då man tror det skall sluta illa. Henrik |
|
Dragan525 |
Min bil: 238Km/h toppfart!.. Mc 272km/h (mätarfart) Kawasaki ZX6-R 01:a BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE |
|
Bil: 230km/h Volvo s70 T5 ca. 250km/h Seat Leon modell snabb MC: 115km/h Suzuki RM 250 på skogsväg :) Skoter: 145km/h Yamaha SXR 700 (den hade mer att ge, men sjön tog slut och ersattes av skog = bromsa ;)) |
|
|
Har ju inte haft körkort så länge så det blir följande: Bil: 185km/h min BMW med 6 personer, dubbade däck och på 70-90 väg =) MC: 95km/h på min förra astrimmade MT5:a hahahaha (i svag nerförsback) Sedan har jag åkt med: Bil: 230km/h Honda CRX V-tec 230km/h Volvo S40 2.0T |
|
|
Bil: 306 km/h med min älskling Motrocykel: 278 km/h sittandes bak på en ducati 996r (lite trimmad sak, men men...) min älskling står i götet för tillfället, service. saknar Henne. |
|
|
296 KM/H med min Corvette ZR-1 på femman!!? (6vxl låda) Leffo |
|
|
Samvetsfråga..... - 302 km/h mätarfart med Alpina B12 E38. - 7.800 rpm på 5:an med M5 3.6 (uppflyttat varvtalsstopp, om det var 'verkligt' varvtal är det ca. 272 km/h beräknat på utväxling och däckomkrets. Mätaren visade 285.) - 100 knop(!) med båt = 185 km/h (sanslös Skater-cat, grymmaste fartupplevelsen hittills!) - 88 km/h med broms- stänkskärms- och belysningslös Crescent Compact -68 med 'ryckgas', uppmätt av polisens radar. Klarade mig med en rejäl utskällning! /// Gunnar E. |
|
|
4 hjul, BMW M3: 240km/t (lite lagom) 2 hjul, BMW F650R: 110km/t (har åkt 180 på en Sporthoj 750 ngt) 0 hjul, tefat lila: 80km/t (efter röd Opel Rekord) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
160 med bubbla.... pillad motor men fan vad snabbt det känns. ca 240 BMW 535 ca 240 med mc ca 100-120 crescent compact (golden champ) med 125 yamaha yz vattenkyld motor = jäkla raket. exploderade motor i puch dakota med nitro 80 talet på mantorp. |
|
|
Kört: X5 200km/h inge vidare Z8 ~170km/h finns kvar att ge tror jag ; ) M-Coupé ~230km/h Min gamla Ferrari 355 GTS 260km/h Porsche 911 Turbo 240km/h Åkt: Ferrari 456 samt 550 ~300km/h Sen har man åkt mycket annat skräp i över 200. Hälsningar Johan Hellre rik och frisk än sjuk och fattig. |
|
|
Kul tråd. Jag toppade min 320 coupe -93 i lördags på E4/E20 Norsborg - Salem (Sthlm) och nådde hiskeliga 220 km/h på mätaren, kanske 214 i verkligheten. Jag skall i ärlighetens namn säga att jag inte körde säkert då jag för det första körde om en SA*B på insidan, satte förmodligen dräglet i vrångstrupen på föraren av en minibuss då jag passerade den med ca.20 cm tillgodo, gjorde garanterat minst sex personer skitförbannade för att jag körde som ett svin och höll på att blåsa in i räcket i den långa svepande högerböjen strax innan Salems-avfarten, vägen är lite svagt böljande om man håller laglig hastighet. I det dubbla känns det som bergochdalbanan på grönan, till detta gjorde jag en inbrytning genom högerfil mellan två bilar, den ena hann jag uppfatta som en Mercedes, för att slutligen kasta mig på hejdarna för att få stopp på åbäket innan skogsbrynet i slutet av avfarten. Det hela tog mindre än 3 minuter och jag hann på den lilla stunden försätta minst nio personers liv på spel (mitt inräknat) samt höja adrenalinnivån till olympisk nivå. Detta är inget jag är stolt över, det var förmodligen det mest korkade och onödiga jag någonsin har gjort och måste be eventuella drabbade om ursäkt för mitt dråpliga, barnsliga beteende. /Mauritz |
|
|
Bil: 260 km/h BMW 740 -94 MC: 230 km/h Suzuki GSX 1100 /Lazze Länk |
|
|
Bil 250 mb320 CUPÉ mc gsx1000r 02 299 digital räknare (UTAN BACKSPEGLAR) G-Nig |
|
|
Bil CRX -vtec -91 240 km/h !!! (enl. mätare) Hoj ngn 125:a i 120 =) Bmw: 535:an gick i 170 i fem min..... sedan kroknade ventilerna. Första och enda topphastighetsförsöket med den bilen. 325 ej toppad ännu.... |
|
| 218km/h med min gamla Ford Granada v6a med hemlängtan sol i ryggen och troligen sveriges längsta och rakaste nedförsbacke.. | |
|
erec: 535:a som kroknar i 170??? Det ska mycket till innan en M30-motor ger upp på det viset.... nyfiken på hur det kunde ske! En till toppfarts-notering: 235 i slutet på Anderstorps-banans flygraka med M5:an, efter tre varv gav bromsarna upp trots färsk bromsvätska och nya originalbelägg.... hela banan var insvept i bromsbeläggsrök.... ;-)) /// Gunnar E. |
|
| 280+ (och då fanns det mer att ge! ;P) i Machobacho 3***GT | |
| typ 195 eller nästan 200 med 325:an....på 4:ans växel måste man väl tillägga. hann inte häva i 5:an innan det börja svänga och bromstvånget tog överhanden...... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.