|
Sida 6 av 11
|
|
|---|---|
|
Det härligaste och bland det snabbaste sättet att ta sig 0-100 måste vara med snöskoter.På strippen is/asfalt kör dom snabbaste 0-100km/tim på 1sek,det är en ruggit härlig känsla att ligga 15cm ovan marken och flyga fram toppfarten på 202meter ligger på över 200km/tim. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
| Fast en vanlig värstingskoter får pisk av en sporthoj till 100, för att inte tala om högre farter. Det är väl ytterst få skotrar som klarar 200km/h? | |
|
Helt klart så kör vilken mc som helst i från en skoter i toppfart. men jag vet inte vad en standard mc gör till hundra.men en modern skoter i 800 klassen gör 0-100 på 3.5sek på bra underlag. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
| Exakt vad jag hört också. En 1000 kubikare gör under 3 sek och det har dom gjort sedan början på 90-talet, men hur många som klarar att köra under tre sekunder i realiteten är en annan fråga. | |
|
Jag har själv kört 1.28 till hundra o 186 i slutfart på 202meter.det var häftigt det.fast om du kör med en standard skoter (800cc)med dubbad matta på is så är du nere på 2sek till 100. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
Är ju en jäkla skillnad på fartkänslan om man jämför skoter och motorcykel enligt mig iaf..känns ju mycket mer när man kör skoter. //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
Önskar att jag fick prova en snabb mc.har aldrig kört mc på väg.bara lite cross. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
0-100 på 1.28 sekunder är jävligt häftigt...vad ligger 60-foten på då? Själv har jag provat strippen en gång med hojen och fick 0-201 meter på 6.8/190 (där borde du vara mycker snabbare) och 402 på 10.08/250....osänkt! Min 60-fot var usla 1.85 sekunder. Sätter du wheeliebars på en hoj kommer den också ner på 2 sek. |
|
|
60-fots tiden nåddes redan vid 1.20.det är lite av nackdelen med skotern att accelerations kurvan planar ut relativt snabbt,fast jag laborerade rätt friskt med just 60-fots tiden,lite långsammare resulterade ibland med högre slutfart men sämre ET.bästa tid som jag körde på åren -92 tom -95 var 5.99 på 201meter. Snabbaste tid dom åren var grymma 4.95 (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
Perkka |
bayern: Vad tror du en Wildcat 700 efi gör 0-100 km/h? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Perkka Det beror helt på underlaget,men vid optimalt fäste och rätt inställd boggie samt rätt variatorbestykning så är det inga problem att komma under 4 sek. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
Perkka |
Ok, jag funderar på att köpa tillbaka min gamla Wildkisse :) Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
En modern 440-racer tar ju i princip allt i acceleration 0-100 km/h. Än sålänge är det väl bara Mach Z:an (-99:an var väl snabbast?) som går precis över 200 km/h orginal. Det beror dock inte bara på motorstyrkan då t-caten med sina 1000 cc inte når ända dit (men inte lång ifrån). En rolig maskin med mycket bra acc är MXZ 670 h.o. Tror den klockades till 2,97 s till 100 km/h vid ett tillfälle. Sista riktiga Rotax RV-motorn med ruggigt drag. Synd att man övergav dessa till förmån för reedmatade motorer :/... Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
Perkka |
Eriksson: Har du skoter, isf vad för någon? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Jepp. Har en Mxz 600 -99, med lite godis :)... Har nån bild här också...: Länk Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
Perkka |
Hehe ok.. Låter inte alls dumt :) Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
Perkka |
Eriksson: Snygg skoter, du har bra smak.... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Tack ! Lite måste man få styla :)...Dock har jag nu färgat kantlisterna och lyftbågen bak gula nu. Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
Perkka |
Ojoj, kan bli snyggare än vad den var på bilden? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Bil: 240km/h, 530 V8 MC: 180km/h, Suzuki (nån gammal custom-dynga) Lastbil: 95km/h, Scania 113H Samtliga tider är enbart från mätarställning så tillförlitligheten kan ju diskuteras... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.