|
Sida 5 av 11
|
|
|---|---|
|
Jesperado: vad jag menar är fartdårar som åker fort på allmänna vägar.. De jag mena med 110km/h Schumacher åker ju på bana med full styrka brevid av både brandkår och ambulans..ifall de värsta skulle hände.. |
|
|
Kalle Hansen: Jag tror nog inte att den som övningskör kan räkna med att behålla sitt lämp heller, även fast det är handledaren som är ansvarig. ///Jesper |
|
|
Så detta betyder om jag skulle köra för fort igen och polisen skulle ta mig, så får inte jag fortsätta övningsköra? :( Det är kul att köra fort! kan inte polisen ha förståelse för det? |
|
|
Bil: 220km/h 525i -90 Mc: 180km/h Kawa Gpx 600r -89 Skoter: 180km/h Ski-doo Mxz -00 |
|
|
ca 210-220 (med en jävla massa Audi-bilar nu när jag tänker efter) RS6 -03 S4 -03 A8 -95 S4 -92 Fast jag har ju bara haft kortet i 2,5 månader :) //Thorssa |
|
|
Enligt lagen så är högsta tillåtna hastighet i Sverige 140 km/h. Det finns dock inga vägar som har den begränsingen. Lagen är kvar sedan några flygrakor hade 140-begränsning. Med RS6 och S4 -03 så regnade det hyffsat också... |
|
|
Racercykel:89km/h Snöskoter på is SM i is dragracing 1994:202meter sluthast:186km/h 0-100km/m 1.28sek (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
Åkt i 252 kmh på tåget mellan Frankfurt å Stuttgart ! Körde i ca 230 (mätarfart) med 323i A -98 Touring på vägen från Stuttgart. // CB. Aldrig mer färre än sex cylindrar ! |
|
Perkka |
Kört ca 240 km/h med gamla 535-an... Åkt ca 290-295 km/h med en Porsche 944 Turbo.. Åkt fort på en äldre CBR 1000cc, vet dock ej hur fort det gick =/ Kört 160 km/h med en Polaris Storm 800 -94 på en sjö... Kört 120 km/h med min gamla Honda CBR 125T, gick inget fortare :) Hmm det som var värst av dessa alternativ? Tjao då står valet mellan Stormen och Porschen... Det får bli Stormen iom man sitter så j*vla nära marken, och vid 160 blås är man inte så kaxig längre.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Uppdatering: Åkt: Närmre 250km/h mätarfart med en RS6 Avant. På blött underlag. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Ja då får väl jag uppdatera också: Snöskoter, Grön av nyare modell, hyrd. Mätaren ut dvs 170km/h och den ökade. Vet inte vad det var för modell.. 800 nånting... men den tog 4½ liter milen!!! ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
| Snabbaste notering i M3:an är 296 km/h. | |
|
Magnus M: det var säkert en Zr 800.4 1/2 liter är ganska normalt vid bus/lek körning.med mitt isbygge kunde jag köra 2 repor a 202 meter och puttra till baka sedan var tanken på 2 liter slut. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
Åkt: 260 km/h i Kellenerstrimmad E46 M3. Kört: 160 km/h i E39 523i touring med grön skylt i bak. 55 km/h på cykel. |
|
|
Kört: - 240 km/h mätarfart med E36 328 - ca 220 km/h mätarfart med M3:an Har inte tänkt köra snabbare än så, i a f inte på vanliga vägar. 328:an var förvånansvärt stabil över 200 men den är ingenting mot M3:an. 200 km/h skulle lika gärna kunna varit 100... det gick dessutom alldeles för fort att komma upp i de hastigheterna :) Jens |
|
|
Men Jens då, så fort körde jag aldrig med M3'an ;) Jag har också hört rykten om att M3'an ska vara fruktansvärt stabil över 200, men det är som sagt bara rykten... /Wille |
|
|
Klart att du inte gjorde, Wille! Får man fråga i vilka hastigheter som dessa rykten påstår att M3:an ska vara fruktansvärt stabil? :)) Ovan nämnda hastigheter uppnåddes förresten självklart på avspärrad, icke offentlig, väg... På tal om inspirerad körning, fick du mitt mail? Jens |
|
|
Vet jag ingenting om exakta hastigheter då detta endast är rykten :) Nu har du också ett mail, inte lika långt som det om inspirerad körning men kanske "semi-långt"? Hade /Wille |
|
|
Har aldrig åkt så fort:( Vet heller inte riktiga toppfarten. Tror jag haft upp alla 5 E30's i 200. Står ju rätt mycket mer på mätaren men den tror jag inte på. Snabbast var nog ändå gammel saaben. Mätaren gick till 200km/h. När den stannade mot nollställningen av trippmätaren skulle den nog ha visat ca 220km/h. Då tog 4:an slut och jag la i 5:an sen vet jag inte riktigt. Har åkt 60+ km/h på rullskidor:) Och ännu snabbar på längdskidor. |
|
|
Har aldrig åkt så fort:( Vet heller inte riktiga toppfarten. Tror jag haft upp alla 5 E30's i 200. Står ju rätt mycket mer på mätaren men den tror jag inte på. Snabbast var nog ändå gammel saaben. Mätaren gick till 200km/h. När den stannade mot nollställningen av trippmätaren skulle den nog ha visat ca 220km/h. Då tog 4:an slut och jag la i 5:an sen vet jag inte riktigt. Har åkt 60+ km/h på rullskidor:) Och ännu snabbar på längdskidor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.