|
|
|
|---|---|
|
Jag tror att jag har en dålig mängdmätare på min 750, fick reda på av en BMW verkstad att det var noga att få en mängdmätare med samma nr som dom som sitter på bilen. Det konstiga är att den ena är ny och bytad på BMW verkstad och har nr 0280212025 och den andra gamla som jag misstänker är dålig har nr 0280212010. är det någon som vet skillnden och om det fungerar med båda. Hoppas på snabbt svar, ska beställa från en skrot så fort jag vet vilken jag ska ha. Tack på förhand... | |
|
I ETK hittar jag bra " Luftmassameter" Bosch med reservdelsnummer: 13 62 1 733 678 kan du hitta ett liknande nummer på din ? /Mvh Glenn |
|
|
Nej det finns inget sådant nr. Alla skrotar frågar efter det nr som börjar på 0280 212 sen är det dom tre sista som skiljer, och jag har både 010 och 025. det nr står på luftmassemätaren. Tack så länge... |
|
|
Vad ör det som får dig att tro att du har en dålig luftmängdmätare? MVH |
|
|
Dom gångerna jag startar bilen och den ej vill varva mer än 2500 rpm så blir det ingen större märkbar skillnad om jag kopplar ifrån några spridare på ena sidan, byter jag då plats på mängdmätarna så skiftar det även sida där det inte händer något om spridarna kopplas ifrån. Men det problemet är borta nu, i förgår tog jag bort ena gallret på mängdmätaren, blåste med tryckluft och torkade försiktigt med en trasa och nu går bilen perfekt. MVH Rille |
|
Paap Reeder |
Hej rille.r! LMM skall vara självrengörande genom att den lilla tråden upphettas till glödning när Du stänger av motorn. Har Du varit där och pillat med trasa och det blev bra tror jag att det är en glappis i tråden. Kolla om Du ser en glödning direkt efter stopp. MVH /// Paap R |
|
Tack för tippset, det hade jag ingen aning om. Ska kolla det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.