|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har funderat ett tag på att bygga en bmw 340i. Alltså en E-36a med 540ia 4.4l 8an i . Skulle det vara helt omöjligt tror ni eller ? Skulle ju röra på sig rätt bra tror jag . Är det någon som vet vad det kostar att typbesiktiga eller vad det nu heter för att köra lagligt menar jag ? Raw power + Turbo M3 CSL nice | |
| Finns ju en alpina e36 som har en trimmad 4.4l v8, tror den heter alpina b8 4.6 | |
| Alpina har gjort det med B8:an, så omöjligt kan det ju inte vara. Kolla här: Länk | |
| Det finns ju en norrbagge som har en 350CSi compact så varför inte? | |
|
Jo jag hörde det med norrbaggen. Typgodkännande då nån som vet nått om det ? Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
chrille70 |
En 350i skulle nog röra på sig ganska bra. Och under huven skulle en 5-liters M5 V8 på 400 hk/500 Nm husera... Ackompanjerad av en sexstegad manuell låda, såklart. Ett sådant projekt skulle nog inte vara helt omöjligt, rent tekniskt (men kanske ekonomiskt?). Motorn och lådan skulle med all säkerhet få plats, om 4,4 V8+femstegs automat gör det? Men om den sedan skulle gå igenom besiktningen är väl en annan femma! :) Mvh Chrille |
|
Typgodkännande görs bara av nya bilar i hela serier. Vill du ha en bil typgodkänd får du alltså bli biltillverkare. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Rent tekniskt är det nog enklare än man tror. Min farsa kastade i en 4.4 liters bmw v8:a i en gammal e30 318 och hade som banracingbil , och det fanns gott om plats i det motorrumet. "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
Tackar för all hjälp Kanske blir en sånn till nästa säsong om jag inte vinner på lotto eller nått då blir det BMW M3 CSL Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
|
Jesperado, går det inte att komma runt de reglerna genom att äga en bil minst ett år utomland t ex Tyskland eller Norge(som godkänner TYVgodkända bilar) och ta hit den som flyttgods? /Simon |
|
|
Nej! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.