AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.563

Hur montera av framspoiler på Z3?

Sida 2 av 2
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Fredrik:
Den är visserligen kvar, men handpenning är erlagd av en köpare och den ska levereras i nästa vecka om nu inte köparen har bränt alla sina pengar under jul och nyår :)
Känns himla sorgligt, ångdrar mig lite om jag ska vara ärlig. Men det är min naturliga reaktion vid försäljning av bil. Var inne på en större bil, men just nu vill jag helst köpa en till Z3M, kanske coupe ifall det går hem hos regeringen. Men cab är nog trots allt det skönaste. Hade varit roligt att ha en Z3M med den nya motorn (-01), men vi får se vad ekonomin säger om det i vår. Just nu säger den iaf stopp hehe

Kidde:
Nu fick jag viss deja vu...hade glömt bort vilka bekymmer vi hade med den där bulten!

32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Sådär ja. Vad fint den kom! Fronten sitter med M10:or (bultskalle T45), men med ordentliga verktyg går det utmärkt. En fråga kvarstår. "Luftriktarna" som riktar luft till bromsarna (och även insugsluften), hur får man väck dom från själva fronten utan att knäcka plopparna? Samma konstruktion som på E36-M3-fronten är det (fast på min M3:a hade dom varit avtagna så många ggr att det gick väldigt smidigt, dom tom stannade kvar på skärmarna när man plockade fronten). Vilken konstruktion asså, knäcker man dom får man ju byta hela kofångaren! Kan det kanske hjälpa med en omgång med varmluftspstolen?
fi
28
fisherman
z3 1.9 -96
har oxå plockat loss fronten och "bak-kofångaren" men mina satt med torx t-50 samt några plåtskruv med 8mm. skalle.
jag har demonterat nästan allting inför lackering men skärmblinkers har jag inte vågat bryta i ännu, kollade i instr.boken om hur man byter glödlampa men det står ingenting om detta. någon som vet hur jag tar loss dessa?

fisherman
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
milt våld så ploppar dom ut, om jag minns rätt. skjut bak och sedan ut, lätt som en plätt är det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.