|
|
|
|---|---|
Gold |
Hej där alla bumse fanatiker! Tänkte köpa en 525i 89 om några dagar som har gått ner sig en del. Tänkte fixa i ordning denna så mkt som ekonomin tillåter. Men skulle vilja höra lite av era åsikter om bilen. Bilen finns på Länk . Har pratat med killen och han värkar inte dölja något eller stressa igenom affären på något sätt. Följande fel som han angivit nedan: *fläktmotståndskortet (kontaktfel) säkerligen pga kall-lödning (vanligtfel). *Bränslerör från tanken och frammåt behöver bytas, litet läckage vilket gör att den är lite orolig på tomgång. *byta en bromsskiva fram, slår vid broms runt 100km/h. *byta stötdämpare fram, enkelt.. gör man på en halvtimme. *byta två kylslangar pga ålder, kostar ca: 300kr. *smörja upp handbromsen höger bak (går inte tillbaka ordentligt. Bilen är godkännd i besiktning så det är ju inte något man måste göra åt utan snarare sånt som jag vet om och tycker man bör göra åt. Ex. kylslangarna tycker jag är en bra garanti att byta, minskar ju risken för överhettning pga. att kylslang går hem. --------- Ser ni några allvarliga fel som ni skulle rygga för trotts den billiga slanten?. Har en kille som kommer hjälpa mig montera dom nya saker som behövs så det är inte tal om några "arbets kosstnader". Hur mycket tror ni att jag skulle behöva slanta upp för att få ordning på denna bil?. Mvh Marcus |
| Varför bytte dom inte kylslangar när om bytte toppen? (nyligen) Be att få garantier att nya toppen är ok, provtryckt mm. Hur mycket har dom kört med nya toppen? Det är nämligen inte helt ovanligt med spruckna toppar på 52- bilar. Och du vill inte byta den igen isf.. | |
|
Har en diamantsvart 525, som jag repat för över 20000:- på 3 år 89..... 29000 mil stötdämparna tog minst 5 tim hemma i garaget.. bytte även fjädrar har den till salu för 25000.. men det verkar inte så lätt att sälja 525or kosta inte på din massor svårt att få igen pengarna triumph@pc.nu |
|
|
Det låter ju prisvärt.... Tycker jag OBS kolla bara så att topplocket är till 100% OK !!!!! De andra "småfelen" går ju att ordna ganska billigt.... Billy B-10 Länk |
|
|
Oj ... jag glömde du skrev orolig på tomgång , visst det kan vara bränsleledningarna som du skrev. Men det kan också vara att toppen inte är ok trots topp renovering så det gäller att kolla noga innan köp.. Det var nog allt... Billy B-10 Länk |
|
| Låter som ett väldigt bra pris!! Det är nog bara att slå till om den verkar sjysst, det är väldigt mycket bil för pengarna! Om du planerar att ha bilen ett längre tag så är den värt att kosta på, du får en kanon bil! Jag har även haft min 525i -90 utannonserad, men inte fått några seriösa svar. Det verkar som sagt svårt att sälja 525:or med den "gamla" motorn idag. Det är bättre att ha kvar dem och kosta på och köra med dem, för det är en härlig bil! Det enda jag saknar är några mera kusar under huven! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.