|
|
|
|---|---|
|
Jag har den lilla färddatorn (utan check control) i min E36 Coupé. Jag köpte min bil då det var vinter tid och allt var ok. Men då det blev sommartid så kom också problemet. Har försökt med alla knappar men det går ej att ställa om klockan. Alla andra funktioner fungerar, såsom larm, temp osv. Är det någon som vet om man ska hålla in några knappar sammtidigt eller vad ska man göra. Det är ju inte världens största problem dock ganska störigt :-) Ha det bra! 2nd place is the first loser! | |
|
håll inne "klock-knappen" där til lhöger tills att input time syns i displayen.. sen ändrar du med 1,10,100,1000 knapparna tills du fått in rätt tid...sedan trycker du på SET =) lycka till ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
| Med "lilla färddatorn", menar du då den med bara utomhustemp. och klocka/datum? (Den som egentligen inte är en färddator alls =). För jag har samma problem med min "lilla dator" (som inte är en dator). Nu löste det sig dock så smidigt(?!) att en cell i mitt startbatteri gav upp så jag fick köpa ett nytt. Å när batteriet varit bortkopplat så kan man ställa klockan igen! (Med tim/dat och min/dat-knapparna). Så det blir väl till att koppla bort batteriet igen lagom till vintertiden ska knappas in misstänker jag =) | |
| Har också den sk "datorn" och jag kunde endast ställa tiden när jag köpte bilen eftersom klockan var "nollad". Men ska det verkligen vara omöjligt och ställa in klockan när man ställt in tid en gång?!? Iofs så är det ju inte så svårt och koppla bort jorden från batteriet :) | |
Aldric |
Ställ er på tidsvisning och håll inne knappen du växlar tid/datum med tills det piper till, sen är det bara att knappa sig fram till rätt tid. Tryck SET när ni är nöjda. Tror jag, har inte haft E36:a sen i våras ... |
D-diddy |
det låter annars som om det är ett sk. RTFM fel. Read the fucking manual ;0) David |
|
TFM lyder: Uhrzeit ändern: In der Funktion Uhr Taste UHR/DAT ca. 3 Sekunden drücken, bis im Display die Punkte blinken. Zifferneingabe mit drükken der Taste SET abschließen. Så det låter ju nästan som att Aldric har rätt =) (Måste prova =) //Koffe, litar inte på TFM ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.