AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
603

Jag har dålig radio mittagning.

Hej! När bilen köptes fick jag på köpet en dålir radio mottagning. När jag tar ut antennen ur stereon hörs det inget alls när antennen är i hör det men mycket dåligt. Vet någon vad det kan va för fel?
edit: BMW 525 -89 utan ac
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Om du river ner den "kåpan" som finns på vänster C-stolpe (den som lampan sitter på) så sitter där en liten dosa som är en signalförstärkare till antennen. Det skulle kunna vara den som är kass... inte helt ovanligt på E34.

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
innan du river halva bilen.
Kolla så att du har kopplat in antentförstärkarsladden till din stereo.

JAg utgår från att du inte har orginal stereon..
Det ska vara en vit kabel som du ska koppla plus ström till(styr ström till elanten, stärkare eller något sånt från din stereo)

Om det är gjort och det fortfarande inte funkar.. så kan det vara motagaren som är kass
jocker18@home.se
aaaa, det kanske är stärkaren som inte är ikopplad på min! tackar

Man kan ha roligt även med 525ór...
ok ska kolla tror att det var en sladd var klippt och stereon r inte original =) .Skulle någo´n kunna va vänlig o skriva mer om sladdarna vilken färg o så så det blir lite lättare för mig Tack på förhand !

MVH

D.M
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Kommer inte ihåg funktionen på de andra sladdarna och färgerna till högtalarna, men det är den vita till antennförstärkaren..

JAg hade precis samma fel på min.. och efter att pluss strömen hamnade rätt så spelar min radio avsevärt bättre..
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
finns ingen vit kabel, där emot en ljus grå... det är inte den du menar?

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
bm
80
bmwblå
E61 520D -09
E30 320 -89
Hej det här kanske kan hjälpa

Länk
Länk
Jepp den vita sladden hjälpte =) Fattar inte varför killen som ägde bilen innan fixa inte det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.