|
|
|
|---|---|
|
Gad afton gott (bmw)folk! Jag måste bara få utlopp för mina känslor. Saken är som sådan att jag är ett nästintill hopplöst motorljudsfreak, om du frågar mig så är det skönare med en vrålande sexa än bra sex! nästan! Jag har en e30 325 -89 som jag tidigare i våras försåg med en Dr. Shricks 284graders kam, det var även tänkt att det skulle byggas nytt avgassystem vid kam-bytet men så blev inte fallet eftersom att det som vanligt krånglade mer än man tänkt sig, så tiden räckte inte till. Men så idag fick jag och min storebror tummarna loss och lånade en bilverkstad av en bekant tiil min far, det blev så här: Extractorrör utav okänt märke, vi gjorde sedan en kollektor från grenrören till enkenlt 2,5" rör, ingen katalysator, till sist en medelstor dämpare från simons. När vi sedan startade kärran höll jag på att trilla baklänges, VILKET SAGOLIKT GRYMMT LJUD min bil fått. Det finns inte ord nog till att beskriva hur den låter. Kan bara säga att jag aldrig hört något liknande... pust .. Nu känns det som om pulsen har gått ner lite så man kanske kan sova, eller va fan jag MÅSTE bara ta en liten sväng till.... =) | |
|
Härligt!!! =) -------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
TAJ, F--N VAD FINT!! jag har tänkt i samma banor, Extraktor så går ihop efter växellådan till ett 2,5" och sedan en stor simons 420mm längst bak, Fast det här på en komphöjd 3,5l Jag har funderat på 3" men inte f--n är väl 2,5" för klent?? Mvh Otto |
|
| Lägg ut en fil så vi andra får höra då ! | |
|
Hallå gott folk! Imorgon skall vi spela in en filmsnutt på bilen så här efter modifikationen. Vi spelade in en innan också, så klipper vi ihop dem så man verkligen kan höra skildnaden. Måste även tillägga att efter jag bytte till 284graders kammen blev bilen nästan hopplöst trött på låga varv (till skildnad från med orginalkammen), men nu efter det att vi fick på riktiga utandningsrör så är det som om bilen fått en vitaminkick modell STOR. Han drar fint över hela registret med en viss udd vid ca 4800 där det riktigt brakar lös. Jag är helt enkelt bara jättenöjd med ingreppet. Så till er som funderar på något liknande så är det inget att fundera på längre, kör på (förutsatt att ni inte är rädda för GanskA mycket decibell)! |
|
| Hej!..kör du med öppet filter oxå? om inte så kan jag tipsa dej om att ljudet blir ännu bättre med ett sånt på! speciellt ihop med extraktorör och friare avgassystem... :) | |
|
"(förutsatt att ni inte är rädda för GanskA mycket decibell)! " Peppes får inte sin PA-anläggning att överrösta eller? :) //WTECH |
|
|
Man får väl bara säga grattis... jag skulle också villa ha lite mer ljud i min bil... men det får komma senare. ______________________________ |
|
|
Mandrin: e det den delphingrå eller den blå e30in som e din? //WTECH |
|
|
Mardin: Välkommen till vrålande sexornas värld! Har bytt nästan samma grejer på min (bara en annan dämpare, mappning, större spridare och portning) :) och kan bara hålla med. Ljudet går inte att beskriva. Skillnaden är att ljudet förstärker accelerationen och på papper vinner inte bilen så mycket hästar som man tror men det känns verkligen att motorn andas ut. Ett tips är att montera högkompskolvar + mappning. Då flyger 325-an fram verkligen. Ingen burnout ingen mys, mycket burnout mycket mys! |
|
|
Tackar så mycket allihop! Petri: Jag har för närvarande inte något öppet filter på bilen, det satt ett skummgummi-filter från ett företag som heter JOM på bilen när jag köpte den, men jag tycker att det verkade vara lite väl "öppet", altså lätt för smuts att ta sig igenom. Jag har planer på ett lite finare med avskärmning och hela kittet så småningom. WTECH: Min är den RS-blåa e30:n med Rieger styling! Bor du uppe på åsen eller? BushMen: Visst är det alldeles säker en del "Placebo-effektökning", men bättre går den garanterat. Det tål verkligen att tänkas på det där med högkompkolvar! Kör du med spridare från en 535 eller? |
|
|
MardiN: Jag körde med KN koniskt filter och avskärmning på min förra 323:a..kan rekommendera det...jag hade iof lite mer ljuddämpning,2½ Apple efter kollektor och Ansa sport-slutdämpare...men det lät j-ligt skönt speciellt efter 4000varv :) |
|
|
F-n vad ni pratar godis :-) Kanske ska köpa tillbaka min gamla 325:a Hade Ansa extraktor och dubbelt 2" på den. lät gött... Diesel-räsern |
|
|
Japp. Svårt att gissa. Ihop med luftmängdsmätare från 535-an. Billigt och bra. Mappning är däremot att rekomendera för den går för snålt annars. Jag sattsade på UNICHIP. Dyrt men det lönar sig i längden om man mappar om vid byte tex högkompkolvar. Håller på att plocka ner bilen nu och ska kränga ner lite godis. :) Alla som är intresserade av mina fälgar kan gå in i galleriet och kika; maila vid intresse. Ska ha runt 6000 för de men två däck måste bytas omedelbart. Foton finns vid behov. Ingen burnout ingen mys, mycket burnout mycket mys! |
|
|
MandriN: Torekov (golfbanan) Har haft en 540 samt en grå e30 med 15" fälgar röda baklampor, känns igen? Kör en e36 325 nu och har en e30 318. |
|
| Hur går det med fulmsnutten ? ;D | |
| varför ska du sälja fälgarna då? | |
|
P3r: ska ha bredare fälgar och 16" istället för 17". Bilen kommer att se fetare ut och jag kan lägga på 235 eller kanske 245-or på när skärmbredningen (rullning) är klar. Max på de här är 225/45 eller 35 profil. Ingen burnout ingen mys, mycket burnout mycket mys! |
|
|
Min gamla E21 323i hade jag Motornord extractor, ansa sportsystem, K&N filter, annan mängdmätare o s v. Den lät helt underbart. =D Och den gick nästan oförskämt bra för att vara en 79:a. Hehe, den hade 4 utblås också. =D Den bilen gillande jag. MVH Morgan. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.