AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
508

Byta silentblock

KB
55
KBL
525i (E34) -89
Kan man byta silentblocken när bakvagnsbalken sitter på plats, eller måste man plocka bort den?

mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Jag vet inte hur dom gör på BMW-verkstad(om dom har bra specialverktyg som gör att dom inte behöver demontera hela bakvagnen) men som hemmapulare måste man demontera bakvagnsbalken för att kunna byta blocken. Jag rekommenderar att du lämnar bakvagnsbalken till en verktad som har press och lätt kan trycka ut dom gamla blocken och pressa i nya(att göra det själv är inte kul, jag har gjort det men gör inte om det ;))

Mvh Micke t/
328-96
B6 3,5-89
BMW har specialverktyg för bytet, inga komplicerade saker men. I princip ett verktyg som fungerar på ung samma sätt som det man har för att dra loss ett kullager från en axel, tex.
Kan meddela att även BMW-killen svor en del, och spätt+kollega behövdes för att lyckas. Inte så dyrt att byta på BMW-verkstad, fast pris...

Mvh Gunnar, BMW 540IA-93.
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
det kan vara enkelt...om man vågar värma med gassvets på balken så att gummit smälter lite, sen är det bara att ta kofot på kanten av bussningen och mot bakbalken...det fungerade för mig, men jag hade ingen tank på vid det tillfället.

323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -84, 323iA -86
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.