|
|
|
|---|---|
|
Åkte runt i en uppskrämd 540, varför någon trimmar en sådan är för mig ett mysterium.:) När man ligger och cruisar kommer stadens (säkert enda) Volvo 840R med tärningar och wunderbaum i backspegeln. Min kompis som inte ville dra på i stan lät Volvon dra iväg vid rödljuset för att sedan följa efter i sakta mak ut mot e14 (110 väg där det sällan går 110). Väl ute på vägen la vi oss bakom raggarn för att skrämmas lite precis när vi tänkte köra om så kom det en BMW 750, han körde om i krypfart stampade gasen i botten och försvann som ett skott. Fastän en trimmad 540 och en volvo 850R varvade friskt. Nu är frågan, ska en 750 gå så grymt bra? (540'n är uppe i 350-370 hästar.) P.S Vi drog om volvon efter några hundra meter.:D | |
|
För det första vad har han gjort för att 540 ska ha 350-370hk???? Vad jag vet så lär det vara svårt att trimma en 540 till så många hk! I så fall kompressor, men då drar den ifrån 750 utan problem! /50 lär vara lika snabb som en 540 eftersom den är tyngre ,däremot har den bättre vrid kan jag tänka mig! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Ingen aning om vad han har gjort, vet bara att det inte finns kompresso eller turbo. Är ingen motornisse, men han sa något om smidda kolvar och bla bla bla det var en jäkla massa iaf. |
|
|
En 750 som går som den skall är ju riktigt pig över 100 knyck , 0-100 är ju ingen raket därimot. iaf. ingen jag kört. "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
Kanske var en Alpina B12 och inte 750? "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
en original 750 drar knappast ifrån en 540...750:n är mycket tyngre vilket den förlorar på....och att 850R skulle ha någon chans med 540:n är bullshit...från stillastående går 850R till 100 på ca 7.2-7.4 sek (540:n 6.2 sek) och efter det är det ingen match med 540:n enorma vrid....egen erfarenhet.... // Dr. H |
|
|
hehe om det var en b12 alpina så var den utan dekaler och det finns nog ingen som åker runt i en sådan utan dekalerna där bak.:D nä volvon fick ju pisk när farten kom upp i 100. det var en 540iA förlorar väl lite lite ax på det, men inte mycket. |
|
|
Men stor chans att en 540ia utan kompressor skrämts upp till 370hk.. inse vad det skulle innebära i verkligheten nisse lilla.. det skulle krävas grejjer som knappast ens finns på marknaden, för att skrämma upp den där motorn från 286 till 370 måste du lägga ner mer än vad bilen kostade i inköp, fäll ner p*ngen och landa är du snäll. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
370 utan "fläkt" i 540 är nåbart men då krävs andra kammar, kanske kolvar, framförallt bearbetade toppar, inga billiga grejor men fullt möjligt. |
|
| 540is mm; Instämmer: kolla ex på Hartge 4.7 med sina 347 hk, lite till kan man nog hitta... | |
| uppgiften jag fick var 350 till 370 det är ingen "säker" siffra. 350 hästar e inte omöjligt vem sa att den inte skurit ett antal gånger.:) | |
|
Som sagt.. det borde ju gå att skrämma upp 540 till 350Hk... sen tar en 540 säkert en 850R när den är standard... men hur många är det???? dom flest är väl råtrimmade. Så jag brukar alltid känna mig lite för innan man försöker köra ifrån en volvo. ______________________________ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.