|
|
|
|---|---|
|
Jag ska köpa två bromsskivor fram eftersom mina är lite dåliga men vad rekomenderar ni???? Ska jag köpa brembo eller bmw original???? finns det någon bilreservdelsbutik som säljer detta bromsskivor till en brå pris?? på motornord finns bromsskivor fram till min bil men det stor inte vilket märket det är??? har någon köp bromsskivor därifrån???? M.V.H Mauricio | |
|
Mekonomen har till M5 för ca 1000:-/st BMW original kostar nästan 2000:-/st Jag åkte till tyskland och där kostade de på BMW ca 1000:-/st så jag köpte originalskivor där. Det var 1,5 år sedan och priserna har kanske ändrats nu. Kör man inte som en flåbuse ska väl original duga. |
|
|
Köpte på motornord till min förra M5:a. Kostade ca 700:- paret och vad jag kännde så funkar dom lika bra som mina BMW original som jag har på min nuvarande M5. Länk |
|
janne mix |
PÅ 95an kostar dom nästan 3000:- st så var glada. Det var inte jag som ni förstår. Orginal BMW. MVH jannemix |
Gemini__ |
3000:- st, det var ingen trevlig summa. Vet du hur mycket bromsklotsarna gick på? Och ev. skivor/klotsar bak? Mvh: Thomas Länk |
janne mix |
Jag har dom där man sticker i frammifrån dom kostar sa en tusing. bak vet jag inte. MVH jannemix Ska ut och glida lite med m5an idag. solen lyser efter det har regnat hela natten.......... |
|
bromsklossar till den stora 95B bromsen (compound, floating disc) kan du köpa på 'Mekonomen' båda fram/bak, för pris tiita efter i 'on-line-katalogen' men där finns bara >94 M5 så du måste slå in = 850 CSi som bilmodell (850 CSi har samma bromsar som 3.8 Li 95B modellen med det stora bromspaketet) - du kan ju försöka samma grej för skivorna, jag har ännu inte behövt nya skivor, förresten bromsklossarna från 'Mekonomen' kommer från samma tillverkning som 'Mintex-klossar' bara under ett annat produkt-namn OCH DE DAMMAR MYCKET MINDRE ÄN BMW'S ORIGINAL-KLOSSAR - M5touring register |
|
Gemini__ |
Kanon, tack för denna info. //Thomas Länk |
Gemini__ |
Dammar av denna gamla tråd. Är det någon som vet om det går att få tag i dessa 345mm skivor(compound) någon annanstans än hos BMW själva? Tänkte bara höra mig för innan jag beställer nya av dem. Tack på förhand. Mvh: Thomas |
| Orginal till en 3,6 kostar 1170st... o d inte dyrt. | |
Gemini__ |
Och original bromsskivor till BMW M5 3.8l med "stora" bromsarna kostar runt 2300kr/st hos BMW. Hörde mig för idag, tänkte bara om det fanns andra alternativ. Helst av allt vill jag ha BMW-originalprylar på bilen, men som sagt kan vara skoj att jämföra priser innan inköp av dessa dyra delar. Klotsarna kostar runt 700kr per sats hos BMW, mycket billigare än hos t.ex. Mekonomen(300kr dyrare). //Thomas |
| 2435 st t o m=) belägg 780 el 810 för dom stora. | |
pierrerules |
kollade mekonomen kostar 982 kr st framm inte så dyrt de va till en 850 1994> passar dom på m5a 92a?? billigare en o köpa större skivor av annat fabrikat ju...+ man får bättre bromsar mvh pierre |
| köpte klossar fram till min 95:a på mekonomen. EBC redstuff, men det visade sig vara fel. Även fast jag gick på 850 CSI numret... Lite trist. Men nu gör de ju inte så mycket för jag har ju ett par ok som dom passade i, Brembo aluminium 4-kolvs ok. Nån som vet vad de är för ok. kommer inte ihåg det exakta måttet på skivorna som oken satt på men var typ 335 eller nått sånt.... Nån som vet vilken bil dom är orginal monterade på, både ok å skivor.. Mmm... kan de vara så att beläggen som jag köpte helt enkelt var fel pakiterade.... | |
| jag köppte från bildelsimporten skivor både fram och bak för 2500kr!!! och då var även frakten inräknad.. | |
Gemini__ |
hall112: Skivor runt om för 2500kr, det var verkligen billigt. Det är vad en skiva fram till min kärra kosta för bövelen =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.