|
|
|
|---|---|
|
Jag har en Z8 som jag tycker är lite seg i accelerationen. Det skulle vara trevligt om någon med erfarenheter av trimning av samma modell kan ge tips om vart man kan vända sig. Tack på förhand/ Johan | |
|
Det är ju samma motor som i M5 E39 och det finns ju några sådana ägare här, tror dock bara att Qvarnis har trimmat sin... Kul med en Z8-ägare här, den första? =) roadZter |
|
ant |
Jag tycker att du ska behålla din pärla helt orginal! Detta kommer att löna sig i det långa loppet tror jag. Bilen är så pass vacker och njutningsfull i linjerna att den gott kan kännas lite seg.. ;-) Nej skämt åsido så har jag svårt att förstå hur du kan tycka att den är seg.. Är det inte fruktansvärt hålligång om man vill, i den bilen? ====== Min bil:Länk |
|
Hör med Kelleners! Länk Länk Lycka till :) Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
|
Håller med ant, låt bilen vara i sitt originalskick. Om den känns seg så borde det vara något galet med bilen, för inte är väl 0-100 km/h på 4,7 sek segt? roadZter |
|
|
Trimma den med kompressor!! Så ska du nog få lite mer fart i den.. |
|
|
dubbel turbo 2 stycken gt40agg då fan ska du få lite fart på den BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
|
Kolla med ESS Perfomance i norge, de monterar kompressorer. Har ej deras nr men de finns i Aremark. MVH Kjelle |
|
|
Slö....... Oavsett hur mycket man trimmar, så kommer det alltid någon som är värre!!! Jag tror att 99,99999 procent av alla här på forumet ( inklusive mig själv ), inte kan utnytja effekt i en sådan bil. Köp en motorcykel, men problemet är att man vänjer sig vid det också!!!! |
|
|
Jag tror att problemet är att man vänjer sig för fort... jag tycker att min är rätt slö nu... så jag vill ha mer effekt... polaren som hade en M5 E39 tycker inte heller att hans bil är något monster längre... ______________________________ |
|
|
Jag har ett asbra förslag! Byt bil med mig en helg så kommer du garanterat aldrig att tycka att din bil är slö igen ;-) Mvh SD |
|
Buspelle |
Behåll bilen i originalskick. Det lär dessutom vara svårt att få ut mycket mer effekt ur motorn med bibehållen driftsäkerhet. |
|
Ärligt talat låter detta som ett skämt! Killen (20 år) har inte gjort några inlägg innan och slänger in denna nästan osannolika tråd (har man en sådan bil, lär man veta att det är samma motor som i M5). Påstå att en z8 är "lite seg i accelerationen"....ja allt är väl relativt! (men jämfört med en Golf GL -82, som var hans första bil så...) Är det bara jag som är paranoid eller...? Jag kan givetvis ha fel, men jag tycker hela historien verkar lite osannolik! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B Håller med dig!!!! Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! |
|
|
Johan B, Du har som vanligt en del poänger, paranoid eller ej :) Om vi bortser från paranoia så kan det ju vara så att Z8:an i fråga har defekt koppling (samma som på M5E39??) eller något annat fel på motorn/drivlinan. Eller så är det för mycket skit bakom ratten :) Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.