|
|
|
|---|---|
| Om jag inte får loss mutträrna på startmotor skall jag lossa insuget då? | |
| 540 IA T numer körd av sambon själv cyklar jag....*S* | |
|
J-a muttrar... *muttrar* Länk |
|
|
Fick du loss den?? *S* Normalt så är det gänga i godset på starten, så du tar den så att säga från växellådan med en TX40 hylsa. 2 bult, inget bakre fäste. Om du måste lossa insuget, ett tips: köp friska packningar till insuget mot topplocket, kostar runt 15 pix styck. Det går inte att täta med silicon eller dyligt på en övertrycksmotor. MVH Göran Dieselmeken Lindgren |
|
| Göran: Han har ingen Bosch det är ju den som är gängad han har en Magnetti då är det mutter in mot motorn det är något med den inre han får inte på nyckel på den, och det är en viss fördel att slippa in bakom med en Torx det är tydligen något som skiljer på automat samt manuell ..jag skuvade min med e12 ringnyckel trångt men det gick..biltemas Torxnycklar är perfekta där det är trångt de är korta.. | |
|
Magneti Marelli, Italienskt junk! Har aldrig sett den på 525td /tds faktiskt. Förmodligen billig, och man får som bekant vad man betalar för.... Byt in den mot en Bosch / Göran |
|
| Jag hade Magnetti på min med...det är väl den som är orginal står BMW på den...jag satte dit en Bosch istället nu | |
| jg är totalt ointresserad av märkes tyckandet jag vill ha svar på min fråga.. | |
| skruva bort insuget!!!!!!! | |
|
Japp då funkade det bättre fick slå bort muttern med huggmejsel ny mutter o lite nya packningar till insuget så är bilen som ny... Länk |
|
|
behöver jag dra insuget med moment är det känsligt.. f-n jag har inte mekat sen -80 o då var det mest hojmotorer.. Länk |
|
|
enlig dokumentationen så gick den gamla marrelin 32000 mil så denna skall nog hålla för övrigt så var det ingen prisskillnad... O hur många mil till skall dengå... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.