|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett missljud när jag rattar som bara är när bilen blivit varm. Styrningen blir trögare och trögare ju mer jag "rattar". Servo slangarna läcker och ska bytas, men inte kan missljudet och den tröga styrningen komma från detta? | |
|
Kontrollerat servooljans nivå och skick? Kan kanske vara värt att byta den och lufta systemet när du ändå ska byta slangar. Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
|
Snabbt svar, det gillar jag:) Nivån är det inget fel på. Hur ser man om oljan är dålig? Hur gör man när systemet ska luftas? |
|
Hasse N. |
Hej Jewe ! Jag har just köpt en 740iA-95 och har exakt samma problem. Har du hunnit få någon rätsida på problemet än, eller är det så att man får lov att köra in på en verkstad för undersökning ? Jag har också kollat oljenivån, men den är helt ok, jag har också haft tanken att kanske oljan är för gammal, har du testat att byta din ? |
| Hasse N: Jag ska lämna bort min bil nästa vecka för att få det fixat. Det såg ut som jag har fel olja och att oljan som var i var i dåligt skick. Skriv om du hittar felet på din | |
Hasse N. |
Ok, jag hör av mig när jag fått en lösning på problemet, och jag hoppas du gör detsamma. Lycka till ! |
|
Nu har jag bytt oljan och lagat slangarna, men utan resultat. Någon som har några förslag på vad det kan vara? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.