|
|
|
|---|---|
|
tja skulle viljar ha tag i en automatlåda som tål typ 700nm och sen ett svång hjul till den vilken bmw har nån låda som tål mäste eller kan man bygga om den på nåt sett eller kan man ta från nån annan bil /Niclas BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- | |
max f |
det går att förstärka lådan om man vill men det kan vara jobbigt men om man ska ha den en gång bara så kan man gjuta in den i cement med armering fast sen är ju lådan körd när du knäck något kugg på planethjulen. |
|
oki bra men vad ska jag har för låda vad tål automatlådan till typ535orna och dom sen om man knäcker nåt kugg på i lådan får man väl skrota den sen vars ska man se cementen runt hela lådan eller som i nå oljekanaler ??? Niclas BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
max f |
det går ju att montera ner hela låden i delar men det kan vara ganska jobbigt om man inte er en meck men annars så brukar det finnas färdiga formar som man fyller med cement och det fyller den ca 10cm runt hela lådan om det är en med planethjul är det lite tåligare saker så byter man oftast kuggen eftersom det är då byggt som en vanlig manuell fast med automatisk växelväljare och koppling. |
|
Lådan på 530/ 740-96 samt 750-01 ZF HP30 tål +600NM men då är det en hel del styrelektronik till den. Asken |
|
|
oki tack för hjälpen , håller på att kolla på th400lådor nu med shiftkit till bmw'n nu ska visst tåla skit mycket Niclas BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
| Funkar det inte med orginal automat...blir den konstig av vridet?? | |
|
vet inte vad den tål men det är bättre att köpa en låda som jag vet tål mycekt än att upptäcka att bmw lådan inte tål plus jag kan bygga om jänke lådan så jag kan ha typ halv automat men om nån säger hur mycket en typ vanlig 535 automatlåda tål så skulle det vara bra för då kanske jag kan köpa en sån för det är ju lite jobb med att bygga om th400lådan för att passa Mvh Niclas BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
| Vad har du för växellåda nu? | |
|
jag har en 262 getrag som jag prövar sälja en kille ringde på den i dag så den försvinner nog snart BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
| Håller inte den för din/ditt tilltänkta effekt/vridmoment? | |
|
njo nog håller den men det går snabbare att växlar om man har halvautomat så man bara kan peta växlarna BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.