|
|
|
|---|---|
|
*gulp*.. märkte igår att förardörren inte låses om man kör med remoten, utan att man måste låsa den manuellt för att kolven ska gå ner. Antar att det är motorn till låset som gett upp eller har någon varit med om något annat fel? /eFx | |
|
Har varit med om liknande, men det var inte på en riktig bil utan en Ford Mondeo, 4000 senare var det fixat... trodde jag.. I det fallet bytte de efterhand alla delar i och kring låset, då den första reppen inte hjälpte... |
|
|
Hade samma problem med bakluckan. Trodde att den var låst tills det var någon som skulle kolla hur stor skuffen var. Trodde oxå att det var fel på motorn eftersom centrallåset fungerade om jag låste med nyckeln i luckan. Men som tur var så gick den bara för tungt för motorn. Efter mycket sprejande med teflonolja och ruckande med låset. Så blev den som ny igen. Kan ju vara värt att testa. Lycka till. Z MMM Coupe |
|
|
Får titta lite, men jag tror inte jag känner för att ta av dörrsidorna.. de e så jäkla jobbigt å få tillbaka dom! :) /eFx |
|
BoZton Grodan |
eFx.... Mitt passagerardörrlås (huu långt ord)...har hängt sig...passagerardörren vill inte låsa upp sig... om man tar i innerhandtaget så tittar låsknoppen upp men försvinner åter när man släpper innerhandtaget...grr visserligen är det flashigt att hoppa in i bilen ...öhh . eller inte ... Har lämnat in grodan hos BMW doktorn idag...hoppas så att det inte är låsmotorn.. // BoZton |
|
jag tycket att det är mycket sånahär små kvalité problem på våra bilar. Made in USA kan vara orsaken? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
BoZton Grodan |
eFx.... Det va den förbenade motorn som gått i min passagerardörr. Då det inte gick låsa upp dörren och då inte heller öppna den va det ett elende att komma in för att kunna byta den trasiga motorn. 2800kr landa slutnotan på om jag uppfattade det rätt då jag i chocktillstånd fick beskedet per telefon från kundmottagaren. // BoZton |
|
Ok! Trist med 2k8 grodan =/ Antar att jag får lämna i min bil å få det utbytt jag med.. den verkar inte vilja komma igång. Men jag kan iaf låsa och låsa upp med nyckeln i låset, och dörren går att öppna. Så de e väl "bara" elmotorn till fjärrlåset. /eFx |
|
|
Tjo, detta löste sig själv, jag gissar att det hade kommit in vatten eller liknande, för efter en varm dag i solen så funkade det fint igen. /eFx |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.