|
|
|
|---|---|
|
tjenare. har en 520i -83. hade tänkt få lite finare ljud i den .. (den låter som en symaskin nu :D) räcker det med att ta bort sista ljuddämparen och bygga rör där. ?? hur kan jag få finare insugsljud utan att köpa open air el liknande? (har inte tänkt få ut nån extra effect) tacksam för svar och tips mvh micke | |
| ingen som har tips? | |
|
1: Rekomenderar dig att köpa en billig slutdämpare typ simons universal, och byta ut sista originaldämparen mot. Att ta bort den helt kan bli lite raggarvarning? 2: tja du kan ju ta bort luftburken och LMM, så lär det bröla ganska bra. Dock allt annat än hälsosamt för motorn! Bättre då att ge dig på tips ett :) Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
| hehe. de är ändå 3 ljuddämpare har ja för mig på den här. tänkte ifall sista ljuddämparen dämpade så mycket. man kan väl prova ta bort den å kolla ifall den låter som en epa . isf får man väl investera i en simons eller liknande dämpare :D | |
|
Vill du verkligen att din tvåliters-sugmotor skall låta som en rallybil? Nästan lite åt fjårtis 240:hållet... Enkellt system med en stor dämpare längst bak blir oftast bäst. M.V.H. |
|
|
Jag har haft ett orginal 528 system på min 520i det låter lagom, bilen går tystare inuti men låter skönare. Jag fick dock ett frispel och gjorde som du föreslog....rör istället för bakre ljuddämparen. Jag gjorde detta pga ljuddämparn var slut. Vilket underbart ljud!!!...men på tok för högt tyvärr. Det blir lite "keps-nisse varning" Nu har jag extraktor dubbelt 2" och 528 bakdämpare....ger säkert 1,30065kW ;) Går i prinsip lika tyst som innan vid lugn körning(520-körning) ;) Men låter kanon på tomgång och full acc..........:( Ska du göra något så spara bakre ljuddämparen och dra rör istället för de främre. Mvh Otto |
|
| jag har tagit bort ljuddämparen nu. och stoppat rör samt ett utblås med ljuddämpare i. det lät mycket mindre än med bara rör. (som tur var) så det får duga tills jag köper ny bil. har inte tänkt lägga ut nå mer på den. iallafall inte på nå nytt avgassystem :> | |
|
sätt dit ett open air filter så får du skönare karaktär på ljudet också.. // Dr. H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.